راهنمای کامل بندکشی کاشی و سرامیک

برای نصب سرامیک در خانه نیاز به مراحل هایی است که باید بدانید قسمت بسیار مهم نصب کاشی  بندکشی سرامیک و محکم کردن آن ها می باشد در این مقاله سعی شده تا شما را با مراحل بندکشی سرامیک و کاشی بیشتر آشنا کنیم .
نکات مهم در حین سرامیک کردن خانهمراحل نصب سرامیک ، نکات مهم در حین سرامیک کردن
قبل از کاشی کاری و سرامیک کاری دیوار باید هر گونه اشکال و ایرادی که دیوار دارد را برطرف کنید . منظور از ایراد دیوار صاف نبودن سطح دیوار می باشد بنابراین دراولین مرحله باید ایرادهای دیوار را رفع کنید .
قبل از این که از کاشی و یا سرامیک استفاده کنید نباید کاشی را به مدت طولانی خیس کرد و فقط با یک بار انجام دادن کافیست .
سطح پشت کاشی حتما باید از جنس سیمان و یا ماسه باشد و نباید  از خاک رس و یا ملات های دیگر استفاده نمود .
هنگام چسباندن کاشی و سرامیک باید دقت داشته باشید که ملات پشت آن خشک نشود چرا که با خشک شدن ملات ، کاشی در مدت زمان بسیار کمی از روی سطح جدا می شود .
پس از نصب سرامیک و یا کاشی باید بندکشی سرامیک و محکم کردن آن را انجام دهید این مرحله یکی از مهم ترین مراحل نصب کاشی است چرا که با انجام ندادن مراحل بندکشی سرامیک بین سرامیک ها به مرور زمان از بین می رود و ظاهر خوبی نخواهند داشت .
نکته : قبل از بندکشی کاشی باید از محکم بودن و خشک بودن کاشی مطمعن شوید سپس سطح سرامیک را کاملا پاک کنید و هر گونه مواد اضافه ای که لا به لای کاشی مانده است را خارج نمائید . باید تمام لوازم هایی که برای بندکشی مورد نیاز است را تهیه نمائید همچنین دوغابی که در بندکشی مورد نیاز است را باید بیش از مقدار مورد نیاز تهیه کنید چرا که مقداری از مواد دوغاب پس از تمام شدن کار شسته می شود .
طرز تهیه دوغاب
برای آماده سازی دوغاب ابتدا باید پودر سیمان سفید ، پودر خاک و سنگ تهیه کنید سپس برای هر یک پیمانه پودر سیمان سفید از سه پیمانه پودر خاک و سنگ  استفاده کنید پس از انجام این کار دو پودر را با هم ترکیب کرده و آن را الک کنید تا یک ترکیب یکنواختی ایجاد شود . پودرالک شده را در داخل ظرفی ریخته و به آن کم کم آب اضافه نمائید آب را به مقداری باید اضافه کنید که خمیر آن غلظتی شبیه به ماست پیدا کند . خمیر به دست آمده را به مدت زمان 5 الی 10 دقیقه به حال خود رها کنید در این مرحله کار خمیر بندکشی شما به اتمام رسیده است . حجم دوغاب استفاده شده برای هر یک متر مربع یک لیتر می باشد پس از این مراحل با استفاده از یک دستکش مناسب خمیر بندکشی را روی کاشی ها بکشید و برای هم تراز شدن خمیر روی کاشی ها می توانید از یک چوب نیز استفاده کنید . پس از این که خمیرها را روی کاشی کشیدید نوبت به تمیز کردن آن می رسد بنابراین با یک دستمال بزرگ و تمیز خمیرهای اضافه را پاک کنید و فقط خمیرهای بین بندهای سرامیک را باقی بگذارید . البته می توانید از خمیر بندکشی های آماده ای مانند چسب خمیر  کاشی ، پودر بندکشی  که در رده چسب های ساختمانی پر کاربرد هستند و در بازار به فروش می رسند استفاده نمائید .
رشد قارچ و کپک در دوغاب بندکشی
در هنگام بندکشی سرامیک ها باید به این نکته توجه داشت که کپک ها و قارچ ها به راحتی می توانند در بین سطوح کاشی ها رشد کنند . اما برای پیشگیری از رشد کپک ها چندین راه حل وجود دارد .
اگر دوغاب کردن کاشی شما قدیمی شده بهترین کار این است که با یک کاردک دوغاب های قدیمی را از بین برده و از یک دوغاب جدید استفاده کنید . اما اگر قصد بندکشی کاشی را دارید و می خواهید از رشد قارچ ها جلوگیری کنید از پودر بندکشی آنتی باکتریال مانند پودر بندکشی سرزیت استفاده نمائید . پودرهای بندکشی آنتی باکتریال همان طور که از اسمش مشخص است در این پودر موادهای ضد باکتری وجود دارد که از رشد کپک و قارچ بین کاشی ها جلوگیری می کند . این پودرهای بندکشی حتما باید در محیط های مرطوب استفاده شود .
نکات مهم پس از بندکشی سرامیک
پس از بندکشی سرامیک حداقل باید به مدت 12 ساعت از قدم گذاشتن روی کاشی خودداری کنید تا کاملا خشک شوند .
پس از بند کشی به مدت یک نصف روز از آب ریختن روی سرامیک جلوگیری شود .
کاشی ها و سرامیک ها نباید با مواد های اسیدی شسته شوند چرا که طول عمر آن ها کاهش می یابد . اگر پس از گذشت چند سال مابین کاشی ها خالی شد دوباره می توانید  ازاین روشی که در مقاله ذکر شد برای پر کردن بین سطوح کاشی ها استفاده کنید .
برای بندکشی سرامیک بهترین ملات چه می باشد؟
پودر های بندکشی بهترین ملات برای بندکشی هستند که با تکنولوژی روز دنیا تولید شده اند.
آیا رعایت نکات ها برای انجام بندکشی ضروری است؟
بله. استفاده از ملات مناسب و ترکیب آن ها به اندازه کافی نکات هایی است که در حین بندکشی باید رعایت شود.
چرا سرامیک ها به بندکشی نیاز دارند؟
بندکشی از نفوذ آب به زیر جلوگیری می کند و کاشی ها را کنارهم قرار میدهد.
برای بندکشی کدام روش بهتر است؟
روش های مختلفی برای بندکشی وجود دارد روش های سنتی و استفاده از ملات های جدید که تولید شده اند اما به طور کلی نمی توان گفت که کدام روش بهتر است چون هر کدام مزایا و معایب خود را دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای بندکشی سرامیک
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح