پیستوله رنگ پاش چیست؟ راهنمای خرید پیستوله رنگ

پیستوله رنگ پاش چیست؟

برای رنگ آمیزی و نقاشی انواع ابزارآلات تولید شده اند که یکی از کاربردی ترین ابزار برای رنگ آمیزی پیستوله رنگ می باشد. پیستوله رنگ چیست؟ پیستوله رنگ پاش ، جایگزین بسیار مناسبی برای قلم مو و غلطک است چرا که عملکرد پیستوله رنگ نسبت به این نوع ابزارالات قدیمی سریع تر است و علاوه بر آن استفاده از پیستوله رنگ پاش ظرافت بیشتری برای رنگ آمیزی به ارمغان می آورد. امروزه با تولید انواع پیستوله های رنگ آمیزی نیاز بسیاری از نقاشانی که در جستجو بهترین پیستوله برای رنگ چوب ، ماشین و سطح های مختلف بودند برطرف شده و با ساخت پیستوله رنگ برای رنگ امیزی در مدل های مختلف به تدریج ابزارآلات سنتی و قدیمی کنار گذاشته شده است.
پیستوله رنگ پاش چیست؟ پیستوله رنگ ابزاری برای رنگ آمیزی سریع و دقیق میباشد
فروشگاه ابزار میهن در این صفحه سعی دارد با توضیحات کامل درباره پیستوله رنگ پاش ، انواع پیستوله رنگ پاش و نحوه استفاده از پیستوله رنگ بیشتر آشنا کند تا با کسب اطلاعات کافی توانایی خرید پیستوله رنگ مناسب با توجه به کارتان را داشته باشید.

انواع پیستوله های رنگ آمیزی

انواع پیستوله رنگ برای رنگ آمیزی با مدل های مختلف به بازار عرضه شده اند که در اسین صفحه به توضیحات کامل هر کدام می پردازیم.

  • پیستوله رنگ برقی

پیستوله برقی ، بهترین پیستوله مناسب برای رنگ ماشین است. انواع پیستوله رنگ پاش برقی ، در یک پوشش پلاستیکی و یا فلزی قرار دارند که هوا درون آن ذخیره می شود و با رنگ به بیرون برای پاشش هدایت می شود. یکی از مزایایی که رنگ پاش برقی نسبت به سایر پیستوله رنگ های دیگر دارد این است که دارای چند سری نازل برای پاشش رنگ های مختلف میباشد.

پیستوله رنگ برقی یکی از انواع پیستوله رنگ برای رنگ امیزی

نکات مهم پرکاربرد پیستوله رنگ پاش برقی
  1. رنگی که پیستوله برقی در داخل آن قرار دارد باید به صورت یکنواخت باشد بدین معنی که هر گونه ذرات اضافه در مخزن پیستوله نباید قرار بگیرد .
  2. به دلیل این که بیشتر رنگ ها برای کار با قلم مو آماده می شوند برای استفاده رنگ با پیستوله باید قبل از اضافه نمودن به مخزن کاملا رقیق شود . برای این کار می توانید از قیف رقیق سازی استفاده کرد و غلظت رنگ را مشخص کنید . البته لازم به ذکر است که آنتی سپتیک و موادهای لکه زدای چوب به رقیق کردن نیازی ندارند .
نکته : برای رقیق کردن رنگ از تینر فوری استفاده نکنید برای رقیق سازی رنگ تینرهای روغنی و یا معمولی انتخاب مناسبی می باشد.
  • پیستوله رنگ بادی
رنگپاش بادی با یک کمپرسور باد عمل رنگ کاری را انجام می دهد پیستوله بادی و یا همان رنگپاش پنوماتیکی به 2 دسته حرفه ای و خانگی تقسیم بندی می شوند . همچنین برای خرید پیستوله بادی باید به حداکثر فشار عملکرد ، غلظت رنگ ، دقت پاشش آن ، جنس بدنه پیستوله و نازل دقت نمود . اگر از فولاد ضد زنگ برای ساخت پیستوله رنگپاش استفاده شود طول عمر پیستوله را تا حدی افزایش می دهد .
عملکرد پیستوله رنگ بادی با کمپرسور باد می باشد و قدرت عالی برای پاشش رنگ دارد
کاربرد پیستوله بادی
 پیستوله های بادی معمولا چند ابزار دیگر نیز با خود به همراه دارند این قطعات شامل موارد زیر است :
  1.  آچار برای باز شدن قطعات
  2.  فرچه برای تمیز کردن قطعه های پاک شده
  3.  فیلتر جهت قرار گرفتن در محل اتصال مخزن به پیستوله
از ویژگی های مهم فیلتر این است که باعث می شود ذرات کوچک به داخل مخزن پیستوله وارد نشود . با استفاده از آچار نیز می توانید پس از هربار استفاده قطعات پیستوله را از هم جدا کنید و با فرچه ای که در اختیار دارید پیستوله را تمیز کنید .
در رنگپاش های بادی غلظت رنگ به صورت حسی و تست خروجی قطعه کار تشخیص داده می شوند و باید کاربر مهارت بسیار زیادی درتشخیص غلظت رنگ داشته باشد.
انواع رنگ پاش بر اساس سیستم رنگ رسانی
  • سیستم رنگ رسانی کاسه رو چیست؟
در مدل پیستوله رنگ کاسه رو ، کاسه روی رنگ پاش قرار دارد و رنگ بر اثر نیروی وزنی که دارد و یا می توان گفت بر اثر جاذبه زمین به کلاهک پیستوله پخش می شود .
  • سیستم اسپری سیفونی و یا کاسه زیر چیست ؟
پیستوله رنگ پاش کاسه زیر ، کاسه رنگ در زیر رنگپاش قرار دارد و زمانی که هوا با سرعت زیاد از یک جای تنگ رد می شود یک نوع حالت مکش ایجاد می کند .
پیستوله کاسه زیر با فشار هوا از طریق سوراخی که روی منبع به سطح مایع فشار وارد می کند برای بالا آوردن رنگ و در نهایت خارج کردن رنگ از داخل پیستوله استفاده می شود و برای رنگ پاشی های سقف و عمودی بسیار مناسب و کاربردی هستند . قیمت پیستوله بادی با توجه به کیفیت های متفاوتی که دارند در بازار متفاوت است همچنین برای خرید پیستوله بادی ، پیستوله ای را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت مطلوبش دارای برند معتبر نیز باشد .
  • سیستم اسپری تحت فشار چیست ؟
مخزن اسپری های تحت فشار به صورت درزگیری شده است و نیروی فشار داخل مخزن باعث می شود که رنگ بالا آمده و در نهایت از نازل پیستوله خارج شود . از اسپری های تحت فشار ، برای رنگ های غلطی استفاده می شود .
پیستوله های دیگری به غیر از پاشش رنگ  در بازار به فروش می رسند که برای پاشش مواد های خاص به کار گرفته می شوند این پیستوله ها به شرح ذیل می باشند :
  • پیستوله سایه پاش
 پیستوله سایه پاش برای اسپری نمودن رنگ به صورت خط های باریک مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل به این ابزار پیستوله سایه پاش می گویند . همچنین سایه پاش های مختلفی با برندهای متفاوت مانند پیستوله سایه پاش نووا و ... در بازار موجودند که به فروش می رسند
  •  قلم رنگ پاش یا ایربراش
قلم رنگ پاش یک نوع پیستوله بسیار باریک و ظریفی است که برای نقاشی قسمت های باریک مانند نوارها بسیار کاربرد دارد .
  • کنیتکس پاش :
کنیتکس پاش برای پاشش انواع کنیتکس بر روی دیوار کارایی دارد و قابلیت پاشش انواع مختلف کنیتکس به صورت ریز دانه ، متوسط و یا دانه درشت را دارد .
  • پیستوله گازوئیل پاش :
برای روان کاری و شستشوی قطعات  های متحرک  از پیستوله گازوئیل پاش استفاده می شود پیستوله گازوئیل پاش همانطور که از اسمش مشخص است برای پاشش گازوئیل ، گریس و روغن استفاده می شود .
  • پیستوله قیر پاش :
پیستوله قیر پاش برای قیرهای رقیق شده مورد استفاده قرار می گیرد . پیستوله قیر پاش با یک منبعی مانند کمپرسورهوا کار می کند و در کارهای صافکاری مانند پاشش قیر به کف خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پیستوله رنگ برقی بهتر است یا بادی

اگر قصد رنگ کاری برای پروژه های حرفه ای را دارید باید پیستوله رنگی را انتخاب کنید که قابلیت تغییر و تنظیم پاشش رنگ را داشته باشد. از این رو پیستوله بادی نسبت به پیستوله برقی امکانات تنظیم پاشش رنگ را دارد و به مراتب برای کسانی که این قابلیت ها اهمیت دارد پیستوله بادی سه تنظیم بهتر از پیستوله رنگ برقی می باشد. به طور کلی پیستوله رنگ برقی و بادی هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد و نمی توان یکی از آن ها را به عنوان بهترین پیستوله رنگ انتخاب کرد اما با توضیحات درباره تفاوت پیستوله رنگ برقی با بادی می توانید بهترین پیستوله برای رنگ چوب و... را انتخاب کنید.

  • قیمت پیستوله رنگ پاش برقی و بادی

 یکی از تفاوت های پیستوله برقی با بادی در قیمت پیستوله رنگ آن ها می باشد. اگر در بازار نگاهی به قیمت انواع پیستوله رنگ برقی و بادی انداخته باشید با بررسی کامل مشاهده خواهید کرد که قیمت پیستوله برقی نسبت به قیمت پیستوله بادی ارزان تر است. از این رو اگر قصد رنگ آمیزی دیوار حیاط و یا خانه را دارید بهترین گزینه خرید پیستوله رنگ برقی می باشد.

  • کیفیت پاشش پیستوله رنگ برقی و بادی

شاید برایتان سوال باشد که کیفیت پاشش پیستوله رنگ برقی بهتر است یا بادی؟ برای پاسخ به این سوال ابزار میهن قطعا کیفیت پاشش رنگ پیستوله بادی را تایید می کند چرا که نحوه استفاده از پیستوله رنگ بادی به گونه ای می باشد که قابلیت تنظیم 3 حالت برای پاشش رنگ را دارد و این ویژگی ظرافت و یکنواختی رنگ آمیزی را بیشتر می کند. البته اگر یک رنگ کار حرفه ای باشید با پیستوله برقی نیز می توانید بهترین رنگ امیزی را انجام دهید. بهترین پیستوله برای رنگ چوب ، ماشین پیستوله بادی می باشد.

  • میزان فشار هوای پیستوله برقی و بادی

پس از بررسی درباره کیفیت پاشش پیستوله رنگ برقی و بادی نوبت به بررسی میزان فشار این دو پیستوله رنگ می رسد. کدام پیستوله رنگ فشار هوای بیشتری دارد؟ پیستوله بادی با شلنگ به کمپرسور مخزن هوا متصل می شود و فشار هوای بیشتری نسبت به پیستوله برقی دارد. پیستوله برقی از یک موتور برقی برای فشار هوا استفاده می کند و هیچ مخزنی در پیستوله برقی وجود ندارد.

  • میزان مصرف رنگ پیستوله برقی و بادی

مصرف رنگ در یستوله برقی و بادی به هنر کار شما بستگی دارد. رنگ کاران حرفه ای با کم ترین استفاده رنگ می توانند از پیستوله برقی و بادی استفاده کنند. میزان مصرف رنگ به پیستوله رنگ ارتباطی ندارد.

نحوه تنظیم پیستوله رنگ

نحوه بستن پیستوله رنگ چگونه است؟ تنظیمات بستن پیستوله رنگ به نوع رنگ ، سردی و گرمی هوا و به میزان فشار هوا بستگی دارد.با پیچ هایی که روی پیستوله رنگ تعبیه شده به راحتی می توانید میزان رنگ و فشار هوای رنگ را تنظیم کنید. میزان فشار رگلاتور در 12 تا 25 پوند بر اینچ مربع تنظیم شود.

نحوه تنظیم پیستوله رنگ چگونه است

نحوه کار با پیستوله رنگ پاش

نحوه استفاده از پیستوله رنگ کار ساده ای می باشد اما در عین حال باید قبل از اقدام به رنگ امیزی با پیستوله رنگ ابتدا محل مورد نظر را با سنباده صاف و یکدست کنید و سپس گرد و غبار را از روی سطح پاک نمایید. سپس با یک حلال میزان غلظت رنگ را مشخص کنید. رنگ نباید زیاد رقیق باشد چرا که برای رنگ آمیزی شره می کند و در مرحله آخر برای رنگ آمیزی حتما پیستوله رنگ را با فاصله 12 تا 25 سانتی برای پاشش قرار دهید.

راهنمای خرید پیستوله رنگ

برای خرید پیستوله رنگ ، حتما انواع پیستوله رنگ را مورد بررسی قرار دهید تا توانایی انتخاب بهترین پستوله رنگ پاش برای رنگ امیزی را داشته باشید. همچنین برای خرید پیستوله رنگ ماشین ، پیستوله بادی به دلیل داشتن حالت تنظیم چندگانه پاشش رنگ بهترین گزینه می باشد. دومین نکته برای خرید پیستوله رنگ این است که حتما به برند پیستوله رنگ توجه کنید و از خرید پیستوله رنگ های متفرقه خودداری نمایید.

ابزار میهن مرکز فروش پیستوله رنگ در تهران ، بهترین مدل های پیستوله رنگ را موجود دارد و با مناسب ترین قیمت به صورت انلاین و حضوری به فروش می رساند

پیستوله رنگ پاش چیست؟
پیستوله رنگ پاش ابزاریست که برای پاشش رنگ به صورت یکنواخت روی سطح استفاده می شود.
پیستوله رنگ چگونه کار می کند؟
نحوه عملکرد پیستوله رنگ بر اساس انواع پیستوله رنگ متفاوت است.
پیستوله رنگ برقی بهتر است یا بادی؟
انتخاب پیستوله رنگ با توجه به شغل کاربر بستگی دارد. اگر برای رنگ آمیزی به یک پیستوله رنگ حرفه ای نیاز دارید پیستوله رنگ بادی امکانات بیشتری نسبت به پیستوله رنگ برقی دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد پیستوله رنگ پاش چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح