پلی سولفید چیست؟

پلی سولفید یک الاستومر مصنوعی می باشد که  که از واکنش پلی سولفید سدیم با دی کلرور های آلی (مثل دی کلرواتان)به وجود می اید.
معمولا چسب های پلی سولفید به صورت مایع دو قسمتی به کار می روند . مایع الاستومر با عامل پخت پراکنده شده و در یک حلال یا یک نرم کننده همراه با یک پرکننده مخلوط می شوند.
عامل پخت اغلب یک پراکسید (مثل پراکسید سرب) می باشد و با الاستومر واکنش می دهدو باعث تشکیل اتصالا عرضی می شود و در نتیجه محصول جامد شده و چسبندگی خوبی نسبت به مواد مختلف ایجاد می کند .
پخت می تواند در درجه حرارت اتاق انجام شود و ماکزیمم استحکام در مدت 3 الی 7 روز می باشد.پلی سولفید
این چسب ها در برابر آب ، حلال های آلی ، روغن ها ونمک ها از چسب های ترموپلاستیکی مقاومت بیش تری دارند.
در درجه حرارت پایین خواص آنها عالی است به طوری که در درجه حرارت هم انعطاف پذیری آنها حفظ می شود،ولی مقاومت انها در درجه حرارت بالا کم است.
پلی سولفید ها به تنهائی بیشتر برای آب بندی و بطانه کاری استفاده می شوند و اغلب پس از مخلوط کردن یکی از این رزین ها (مثل رزین اپکسی) به عنوان چسب به کار می روند . با افزایش این رزین ها استحکام چسب های پلی سولفید افزایش می یابد،زیرا چسب های پلی سولفید، معمولا از استحکام ضعیفی برخوردار هستند.
چسب های حاصل از آلیاژ پلی سولفید ها در اتصال اجسامی از قبیل فلز، رابر، پلاستیک ، چوب ، شیشه و سنگ به یکدیگر کاربرد دارند  و در عایق بندی وسائل الکترونیک هم مصرف می شوند.
پلی سولفید چیست؟
چسب پلی سولفید در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و انعطاف پذیری بالایی دارد از این رو از این چسب برای درزگیری استفاده می کنند.
ارسال نظر / پرسش در مورد پلی سولفید چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح