راهنمای خرید مینی فرز + نکات مهم برای خرید مینی فرز

مینی فرز ها همانطور که از اسمشان پیداست نوع کوچکتر فرزها هستند. مینی فرزها در زمره ابزار الات چند منظوره و پر طرفدار در صنایع مختلف می باشند ، ابزار هایی که نه تنها در غیاب پدر خود،بلکه در کنار فرز های بزرگتر از خودشان استفاده می شوند.
مینی فرزها با توجه به نیازهای مختلف کاربران در انواع مختلفی طراحی شده و روانه بازار مصرف شده اند.مینی فرز ها بسته به نوع دسته ، سایز ، وات ، سیستم سرعت متغیر (دیمر) و نوع گارد به انواع مختلفی تقسیم می شوند و ما در این مقاله سعی داریم که توضیحاتی هرچند مختصر درباره هر کدام از موارد مذکور به شما بدهیم:
نوع دسته
دسته مینی فرز به  دو مدل ، دسته کوتاه و دسته بلند تقسیم می شوند. از آنجایی که تولید مینی فرز ها به دلیل نیاز به فرزهایی کوچک اما پر قدرت می باشد قابلیت کار در موقعیت های گوناگون را فراهم نموده است و باید گفت مینی فرزهای با دسته کوتاه می توانند در  موقعیت های گوناگون همچون در زوایای بسته و محیط هایی که فرز ها قابلیت ورود و عملیات را ندارند، کاربرد داشته باشند.
اما نوع دسته بلند مینی فرز هم ،طرفدار کمی ندارند ، هر چند که مانند برادر کوچکتر خود قدرت تحرک زیادی ندارند اما در قدرت و ارائه کنترل مضاعف به کاربر پیشتاز هستند و می توانند برای کاربرانی که قصد داشتن تحرک بیشتر از فرز و وزنی کمتر را دارند قابل استفاده قرار گیرد. اما قدرت کنترل و تسلطشان بر فرز کمتر نشود و در استفاده های طولانی مدت برای کاربر امنیت و تسلط بیشتری از نوع دسته کوتاه به ارمغان اورند ،اما این دلیل خوبی برای توصیه این نوع از مینی فرز به همه ی کاربران نیست.
وات ها
مینی فرزها بسته به نوع کاربردشان دارای موتورهایی با قدرت های مختلف هستند که در چند رده تقسیم می شوند:
1-خانگی 500 تا 700 وات
2-نیمه صنعتی 700 تا 900 وات
3-صنعتی 900 وات به بالا
انواع خانگی و نیمه صنعتی عموما در رده مینی فرز های دسته کوتاه ساخته می شوند ، اما نوع صنعتی مینی فرز ، در دو رده دسته کوتاه و دسته بلند موجود می باشند.ولی با توجه به طراحی سبز وسیعی در کاهش مصرف انرژی در صنایع مختلف ، دیگر به راحتی نمی توان از توان مصرفی یک ابزار برقی تشخیص داد که برای چه نوع کاربری  ساخته و طراحی شده است و ابزارهایی که جهت مصرف در بازارهای هدف ، با نیاز به مصرف پایین انرژی طراحی شده اند به خصوص اتحادیه اروپا که از توان مصرفی کمتری همچون لامپ کم مصرف برخوردارند.
در کل ما باید باتوجه به نیازمان به قدرت مینی فرز جهت خرید آن اقدام کنیم و باید بدانیم مینی فرزهایی با توان بالاتر دارای وزن بیشتر ، صدای بیشتر و حتی ارتعاش بیشتری دارند ، که همه این ها باعث می شود تا کاربر در استفاده طولانی مدت از مینی فرز دچار صدمات جدی شود . برای خرید ابزار که یک مقوله به شدت تخصصی است باید از کاربرد ابزار و نیاز خودمان به خوبی اگاه باشیم ،تا هم هزینه ها را کاهش داده وهمچنین  صدمات و اسیب را به خودمان و محیط زیست تحمیل نکنیم.
دیمر(سیستم سرعت و قدرت متغیر)
دیمر قابلیتی است که به مینی فرزها هم افزوده شده ، کاربرد مینی فرز دیمردار ، جهت کنترل سرعت و در مواردی کنترل دستگاه است و باید این را دانست که دیمر یک سیستم کنترل سرعت و قدرت می باشد  نه یک سیستم ایمنی و ایمنی ما را تضمین نمی کند و ما باید قبل از استفاده از فرز، نحوه استفاده ازآن را به خوبی اموخته و نکات ایمنی را رعایت کنیم.
کاربرد دیمر
نصب دیمر بر روی هر ابزاری یا دستگاه برقی قابلیت کنترل سرعت و قدرت را به آن می دهد و حالا نصب دیمر بر روی فرز، این ابزار قدرتمند را به دستگاهی چند منظوره تبدیل می کند و شاید بتوان گفت ابزار جدیدی را به وجود می اورد که هم قابلیت پولیش کاری و سمباده کاری در سرعت پایین را  دارد ، که این قابلیت باعث افزایش دقت و کارایی فرز در عملیات پولیش کاری و سمباده کاری می شود و باید این را بدانیم که تخصص ما حرف اول را می زند. اکنون دیمر بر روی هر دونوع مینی فرز نصب شده و در بازار عرضه می شود اما دیمر بر روی مینی فرز دسته بلند پر طرفدارتربوده و کارایی بیشتری نیز دارد.
گارد مینی فرزمینی فرز
گارد مینی فرزها در 4 دسته تقسیم بندی می شوند :
100mm
115mm
125mm
150mm
دسته اول مینی فرزهای  100mm  ، در بازارهای ایران بسیار کم هستند و اقلام شناخته شده ای برای آن ها نداریم و بیشتر در برند هایی دیده می شوند که جهت فروش در بازار اروپا ساخته شده اند و دارای مشخصاتی هستند که ویژه استفاده در آن مناطق می باشد.
صفحه ها ی 100mm دارای  سوراخ اتصال به فرز،  به قطر 16mm است که این سایز استاندارد ، مطابق قطر ابزار گیرm10  فرز ها می باشند لازم به ذکر است که با ابزار گیر M14  کاملا متفاوت هستند.
دسته دوم-فرزهای با گارد 115mm
فرز با گارد ، به قطر 115mm رایج ترین قطر صفحه برای مینی فرز در بازار می باشد و خیلی از افراد مینی فرز را باقطر 115 می شناسند. این مینی فرزها دارای یک قطر استاندارد و مصرفی هستند که شما را برای خرید صفحه های مناسب ، دچار مشکل نمی کند. صفحه های 115 همچون صفحه های 180 و 230 در بازار موجود می باشند و در قالب های استاندارد در هر دو نوع صفحه های فیبری و تیغ های برش روانه بازار شده اند.
این گروه از صفحه با قطر سوراخ اتصال 22/23mm  با ابزارگیر استاندارد m14 مطابق  می باشد.
دسته سوم فرزهایی با گارد 125mm
فرزهای با گارد به قطر 125 میلی متر،یک سانت از سایز 115mm بزرگتر است و همه ویژگی های مثبت و فنی فرز با گارد 115mm را دارا می باشد، ویژگی خاص دیگر این فرز با گارد 125mm این است که ، صفحه و تیغ هایی که دارای سایز 125mm هستند را تامین می کنند و در سایر موارد فنی از قبیل قطر ابزار گیر و یا استاندارد صفحه  ، تفاوتی در آن ها یافت نمی شود.
 دسته چهارم - فرز هایی با گارد 150mm
این نوع مینی فرزها که بیشتر افراد با اسم فرز متوسط می شناسند یک نوع مینی فرزی است که با سایز گارد 150mm مطرح هستند. این نوع فرز ها که همان فرز متوسط است قدرتمند تر از مینی فرزهای معمولی می باشند و با شکل دسته بلند در بازار عرضه می شوند.
سیم مینی فرز
سیم های مینی فرز باید طول مناسبی داشته باشند تا در مواقعی که از پریز برق فاصله داریم بتواند عملیات را انجام دهد و زیاد هم بلند نباشد که در حین کار در کارگاه مزاحم عبور و مرور شود علاوه بر این مینی فرز ، دارای روکش مناسبی می باشد که در مواقع تحت فشار قرار گرفتن ، سیم دچار مشکل کلی نشود و در کل یکی از استاندارد های بین المللی که عموما با استاندارد VDE تطبیق شده اند را پاس کند.
سهولت تعویض ذغال دستگاه
نحوه کارگزاری ذغال موتور الکترونیکی به گونه ای باشد که  در صورت نیاز به تعویض ذغال ، بدون این که کاربر،  دستگاه را به سرویس کار ارسال کند بتواند ذغال دستگاه را تعویض نماید. اما باید بدانیم که مسئله تعویض ذغال باید با  دقت کامل و توسط فردی مسلط به ویژگی های فنی ذغال و فرز انجام شود ، در غیر این صورت دستگاه دچار اسیب جدی می شود.
وزن مناسب
وزن فرزها همانطور که در بخش قدرت موتور ذکر شد باید به نحوی باشد که در استفاده طولانی مدت ، کاربر را دچار خستگی و کسالت نکند و سلامتی کاربر را به خطر نیندازد.
مینی فرز چیست؟
مینی فرز ابزاریست که برای پولیش کاری ، سنگ زنی ، سنباده زنی و برش مورد استفاده قرار می گیرد.
مینی فرز دسته کوتاه بهتر است یا مینی فرز دسته بلند؟
استفاده از مینی فرز دسته کوتاه امکان مانور بیشتری در حین کار به کاربر می دهد و در عین حال میزان دقت و تسلط کاربر با استفاده مینی فرز دسته بلند بیشتر است.
از مینی فرز دیمر دار می توان برای پولیش خودرو استفاده کرد؟
خیر. مینی فرز دیمردار به دلیل سرعت چرخش بالا در کمترین حالت برای پولیش خودرو گزینه مناسبی نمی باشد.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید مینی فرز
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح