تشخیص صفحه برش سنگ و آهن + تفاوت صفحه برش سنگ و آهن

صفحه برش ابزاریست که با استفاده از دستگاه فرز برای برش  مواد سخت مانند سنگ ، آهن ، سرامیک  کاربرد دارد. با تولید انواع صفحه برش تشخیص این که چه نوع صفحه ای برای سطح مورد نظر مناسب است برای بسیاری از افراد سخت می باشد. از این رو ما در این صفحه قصد داریم روش تشخیص صفحه برش سنگ و آهن را به طور کامل توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می شود برای انتخاب بهترین صفحه برش آهن و سنگ تا آخرین مطالب با ما همراه باشید.

روش تشخیص صفحه برش سنگ و آهن

مشخصات صفحه برش سنگ

قبل از این که به  تفاوت صفحه برش سنگ و آهن بپردازیم بهتر است درمورد هر یک از مشخصات این صفحه ها توضیحاتی ارائه دهیم. صفحه برش سنگ در ایجاد برش‌های سریع در بتن ، آجر و بلوک استفاده می‌شود. در ساختار صفحه برش سنگ از ترکیب شیمیایی اکسید الومینیوم با اتصال نرم استفاده شده است. صفحه برش سنگ معمولاً ضخامت بیشتری دارد و برای ایجاد برش‌های صاف در مصارف سنگ‌ تراشی استفاده می‌شود.این صفحه‌ها طراحی بادوامی دارند که با 2 ورقه فایبرگلاس برای افزایش استحکام چرخ ساخته شده‌اند تا احتمال شکستگی صفحه هنگام برش را کاهش دهند. این نوع صفحه معمولا از اکسید آلومینیوم ساخته می شوند که ماده ای سخت و ساینده است.

صفحه برش سنگ چیست ؟ مشخصات صفحه برش سنگ

مشخصات صفحه برش آهن

وقتی صحبت از برش سخت‌ ترین فلزات مانند فولاد و آهن به میان می‌آید، به صفحه ای برای برش نیاز دارید که نرخ برش بالایی را برای حداکثر بهره‌ وری ارائه دهد. صفحه برش آهن معمولاً دارای دانه‌های سرامیکی است که از ساختار اتصال کریستالی استفاده می‌کنند.این ساختار دارای میلیون‌ها نقطه‌ی شکست است که با سرعت بیشتری نسبت به سایر انواع دانه‌ها تیز می‌شوند. در نتیجه، سرعت برش بیشتر خواهد شد و اصطکاک حاصل از فشار کم تر می‌شود. برش لوله با سنگ فرز انجام می شود که معمولا از صفحه برش آهن برای این کار استفاده می شود.
این صفحه  در سایزهای 115 ، 180 و 230 موجودند . این نوع صفحه از کاربید تنگستن ساخته می شوند که ماده ای بسیار سخت و ساینده است.

روش تشخیص صفحه برش سنگ و آهن

یکی از مهم ترین فرق صفحه برش آهن و سنگ در اندازه ضخامت صفحه ها می باشد. اگر به ضخامت صفحه برش آهن دقت کرده باشید مشاهده خواهید نمود که این صفحه در سایز 180 میلی متری ساخته می شوند ، اما صفحه از نوع سنگ ضخامتی به اندازه 230 میلی متر دارد. 
  1. جنس ساختار مواد اولیه صفحه برش آهن با صفحه برش سنگ متفاوت است. صفحه برش آهن از دانه های سرامیکی ساخته شده که از ساختار اتصال کریستالی استفاده می کنند و جنس متفاوتی با ساختار مواد اولیه صفحه سنگ دارد. صفحه برش سنگ بر خلاف صفحه برش آهن ، از دانه های سیلیکون کاربید با اتصال نرم استفاده شده و برای سنگ تراشی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. در صفحه برش سنگ از یک روکش فایبرگلاس استفاده می شود که این روکش باعث افزایش سرعت برش می شود و جرقه کم تری را تولید می کند در صورتی که در صفحه برش آهن از روکش فایبر گلاس استفاده نمی شود.
به طور کلی برای تشخیص صفحه برش سنگ و آهن به سه مورد تفاوت فیزیکی ، ترکیب شیمیایی و کاربرد آن ها باید توجه کرد. از نظر کاربرد صفحه برش سنگ برای برش مواد نرم مانند بتن ، آجر ، کاشی استفاده می شود در صورتی که صفحه های برش آهن برای برش مواد سخت مانند فولاد ، آهن ، فولاد ضد زنگ مناسب است. و از نظر ترکیب مواد شیمیایی نیز همانطور که در مطالب قبل گفته شد صفحه برش سنگ از مواد اکسید آلومینیوم ساخته شده و صفحه آهن بر از موادی به نام کاربید تنسگستن ساخته شده است که هر کدام برای برش موادهای خاص کاربرد دارند.
برای تشخیص بهتر این دو صفحه ، تفاوت صفحه برش سنگ و آهن به شکل یک جدول توضیح کامل داده شده است.
مشخصات صفحه برش سنگ صفحه برش آهن
از نظر ظاهری قهوه ای یا سیاه رنگ با سطح زبر و خشن معمولا رنگ خاکستری یانقره ای با سطح صاف
از نظر ضخامت ضخیم تر نازک تر
از نظر مواد ساختاری اکسید الومینیوم کاربید تنگستن
از نظر سرعت 6000-6500 دور در دقیقه 8000-8500 دور در دقیقه
از نظر کاربرد مناسب برای برش مواد نرم آجر ، بتن ، کاشی مناسب برای برش مواد سخت فولاد ، آهن 

نکا ت مهم برای انتخاب بهترین صفحه برش سنگ و آهن

سه نکته مهم برای انتخاب این دو صفحه وجود دارد که قبل از خرید حتما به آن توجه کنید.

  • حتما قطر صفحه با اندازه شفت ابزار باید مطابقت داشته باشد در غیر این صورت امکان برش اصولی وجود ندارد.
  • سرعت صفحه باید با سرعت دستگاه فرز مطابقت داشته باشد.
  • به دلیل وجود خطرات حین استفاده از این صفحات  حتما از عینک ایمنی و سایر لوازم ها مانند دستکش ایمنی استفاده کنید. تولید کنندگان انواع صفحه برش این موارد را به عنوان علائم روی صفحه برش درج نموده اند.
ارسال نظر / پرسش در مورد تفاوت صفحه برش سنگ و آهن
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح