باطری های استوانه ای و تعویض فیزیکی باطری ها

تعویض فیزیکی باطری
سلول های سیلندری باطری اغلب یک طرف ترمینال آن مثبت و طرف دیگر آن منفی است،  در سلول  ترمینال مثبت ، یک دکمه بالای آن قرار گرفته  و یک سلول بدون یک نوبت مثبت ، صاف می باشد یعنی دو سلول متفاوت از اندازه اسمی شبیه به هم ، برای مثال  دو 18650 سلول ممکن است دکمه های مختلف قطر را در صورت ساخته شده توسط تولید کنندگان مختلف داشته باشند  و این باعث ناسازگاری دستگاه می شود ، همچنین نمی توان سلول های تخت سلولی را  بدون تغییر یا جوش به موقعیت استفاده نمود ، زیرا ترمینال مثبت مسطح یک سلول ، هرگز نمی تواند با ترمینال منفی سلول بعدی برخورد داشته باشد .
کم تر پیش می آید که یک تولید کننده بر روی ریزش های کوچک ، در ترمینال منفی قرار بگیرد پس می توان از تبلت های تک صاف به عنوان سری استفاده کرد واین امر بسیار حائز اهمیت است که قبل از نصب نمودن سلول ها ، باطری را در یک دستگاه مورد بررسی قرار دهید زیرا برخی از آن ها با ستون های مسطح یا با دکمه های بالا کار نمی کنند و ممکن است دکمه های آن ها قطر اشتباهی داشته باشد ، اما برخی از دستگاه ها یک قطعه کوچکی دارند که ترمینال مثبت سلول به آن وصل است و این امکان را می دهد تا از هریک از سلول های دکمه و یا صاف استفاده گردد .
باطری های استوانه ای
باطری استوانه ای قدبلندتری دارد و در ولتاژهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.
باطری های استوانه ای قد بلند تری دارند و در انواع روی و کربن و یا قلیایی حدود 1.5 ولت در هر سلول تولید می کنند و انواع دیگر آن نیز ، در ولتاژهای مختلف تولید می شوند به عنوان مثال تا 1.2 ولت برای نیکل کادمیوم قابل شارژ ، 12 ولت برای باطری های قلیایی A23 ، 8 سلول در یک فرمت کلی تولید می شوند ، همچنین درجه حرارت باطری ها متفاوت است .
دو نوع باطری vrla وجود دارد
باطری شیشه ای جذب شده agm
باطری ژل(ژل سلول )
باطری شیشه ای جذب شده ، دارای الکترو لیت جذب شده در جدا کننده مات فیبر شیشه ای می باشد و سلول ژل ، دارای الکترولیت ترکیب با گردو غبار سیلیکا برای ایجاد ژل  بدون حرکت است .
باطری استوانه ای از چه ویژگی برخوردار است؟
باطری استوانه قد بلندتری دارد و در انواع روی ، کربن 1.5 ولت در هر سلول تولید می کند.
ارسال نظر / پرسش در مورد باطری های استوانه ای و تعویض فیزیکی باطری ها
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح