چسب دوقلو چیست ؟ + حلال چسب دوقلو

چسب دوقلو چیست؟

چسب دوقلو کاربردی ترین چسب در مصارف خانگی و صنعتی می باشد. این چسب از دو جزء رزین و کاتالیزگر سخت کننده ساخته شده است و با ترکیب این دو چسب ، استحکام چسب برای اتصال قطعه بیشتر می شود. چرا از ماده ای به نام کتالیزگر در ساخت چسب دوقلو استفاده می شود؟ کاتالیزگر ماده ایست که در خشک شدن سریع چسب کمک می کند و هرچه کاتالیزگر در این نوع چسب بیشتر باشد ، زمان خشک شدن آن نیز کم تر می شود. این نوع چسب ها به دلیل سهولت در مصرف و کاربردی آسان طرفداران زیادی دارد.

چسب دوقلو چیست این چسب از دو جزء ساخته شده که استحکام بالایی برای چسبانده شدن بر روی سطح دارد

چسب دوقلو مقاوم در برابر حرارت

یکی از پر تکرار ترین سوالات در مورد این محصول این است که ایا چسب دوقلو در برابر حرارت مقاوم است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مقاومت چسب دوقلو در برابر حرارت با نوع معمولی آن تفاوت آنچنانی ندارد و می توان گفت تحمل دمای این چسب  تا 80 درجه سانتی گراد می باشد. این چسب به عنوان چسب مقاوم در برابر آب جوش نیز مشهور است. و توجه داشته باشید که از آن در برابر حرارت برای استفاده در آبگرمکن، شوفاژ و یا سماور نیز مناسب است.
از جمله سوالات دیگری که بسیار مطرح می شود این است که آیا چسب دوقلو در برابر آب مقاوم است؟ در این خصوص نیز می توان گفت ، بعد از ترکیب و سخت شدن این چسب به هیچ عنوان تغییر حجم یا تغییر شکل نمیدهد و شرایط محیطی و آب و هوایی متفاوت و مختلف هیچ آسیبی به آن نخواهد رساند، و این چسب کاملا ضد آب است، بنابراین علاوه بر چسباندن اشیا میتوان از آن جهت آب بندی و پر کردن منافظ و یا قالب گیری و قطعه سازی استفاده نمود.
چسب دوقلو زیپر یکی از انواع چسب هایی است که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.

موارد استفاده چسب دوقلو

این چسب ،  با عملکرد عالی بهترین چسب برای چسباندن سطوح فلزی ، شیشه ای ، پلاستیکی و... به شمار می رود و می توان در کارهای دانش آموزی نیز از این چسب استفاده نمود. کاربرد چسب دوقلو برای چسباندن سطوح مختلف بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ ترین کاربردهای چسب دوقلو می‌پردازیم.
این چسب برای انواع سطوح کاربرد دارد.
  • سطوح فلز
  • سطوح پلاستیک
  • سطوح چوبی
  • سطوح بتن و سیمانی

چسب دوقلو چند دقیقه خشک می شود؟

یکی دیگر از سوالات پر تکرار در خصوص این چسب ،  این است که چسب دوقلو چند دقیقه خشک میشود؟ در پاسخ باید گفت مدت زمان خشک شدن چسب دوقلو حدود 5 دقیقه به گیرایی اولیه رسیده و پس ازگذشت  2 ساعت به سختی نهایی میرسد و قابل استفاده می باشد.

حلال چسب دوقلو

این که حلال چسب دوقلو چیست؟ بسیار مورد بحث است و برای افراد همیشه سوال است که حلال چسب دوقلو خشک شده چه چیزی می تواند باشد؟ می توان گفت همه چسب های موجود در بازار مثل چسب 123 و یا سایر چسب ها همگی دارای حلال مناسب به خود است اما برای این چسب هیچ حلال شیمیایی وجود ندارد. تنها روشی که با استفاده از آن می توان چسب را جدا کرد این است که پس از خشک شدن در هر سطحی سعی کنید آن را با کاردک جدا کنید. بنابراین این یک چسب دائمی است و تقریبا به فشار ، کشش و حرارت نسبت به نوع چسب با هیچ چیز دیگری جدا نمی شود.

ساخت چسب دوقلو

این چسب ها  در واقع چسب های دوجزئی هستند که به عنوان چسب های واکنشی نیز شناخته شده اند. ویژگی این چسب ها ، این است که بر اثر واکنش شیمیایی ایجاد می شوند و حتما برای ساخت چسب دوقلو باید از دو جزء رزین و کاتالیزگر که همان سخت کننده چسب است استفاده شود .این دو جزء برای استحکام بیشتر باید به صورت صحیح و مساوی ترکیب شوند و معمولا چسب های دو جزئی  بدون حلال هستند.
با ساخت چسب دوقلو در چه کارهایی می توان از آن استفاده کرد؟ این چسب برای چسباندن قطعاتی استفاده می شود که جدایی ناپذیر باشند مانند اتصال قطعات فلزی ، پلاستیک ، سرامیک و شیشه. به طور کل با تولید چسب دوقلو در انواع مختلف نیاز کاربران برای چسباندن قطعات هایی که نیاز به استحکام بالا پس از چسبانده شدن دارند برطرف شده است .
چسب دوقلو با فرمولاسیون قوی که دارد ، در برابر عوامل های محیطی مانند مواد شیمیایی ، رطوبت ، نفوذ آب ، دما مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و در صنایع هایی همچون صنایع خودرو سازی ، پزشکی ، صنعت برق و ساخت لوازم های خانگی که اتصال و استحکام بالا در آن ضروری است استفاده می شود.

ویژگی چسب دوقلو نسبت به سایر چسب ها

  1. این چسب قابلیت اتصال با استحکام بالا روی سطح را دارد و اغلب این چسب ها در برابر عوامل های محیطی مانند رطوبت ، دما و حرارت بالا مقاوم هستند.
  2. این چسب ها ،  رقیق و بسیار سبک اند و می توانند طیف وسیعی از سطح را پوشش دهند.
  3. با قابلیت خشک شدن سریع به زمان کم تری نیاز دارند
  4. در برخی از این نوع چسب های دوقلو قابلیت تحمل حرارت را دارند و از آن ها می توان برای ترمیم رادیاتور ، شوفاژ و باک بنزین استفاده کرد.

نحوه استفاده چسب دوقلو

چگونه از چسب دوقلو استفاده کنیم ؟ بهترین روش استفاده از چسب دوقلو این است که ابتدا به مقدار مساوی از هر دو چسب شماره ۱ و ۲ را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس بر روی هر دو طرف سطح مورد نظر اعمال نمایید و بعد از مدت ۱۰ دقیقه چسب با قرار گرفتن در معرض هوا، بطور کامل خشک می شود و سطوح به یکدیگر می چسبد.
این چسب بسته به میزان استفاده از جزء دوم (کاتالیزگر) در دمای 25 درجه محیط، در مدت زمانی در حدود 10 دقیقه خود را می‌گیرد و بعد از حدود دو ساعت کاملاً خشک و مستحکم می‌شود. ترکیب نهایی چسب کاملاً مستحکم بوده و قابلیت سوهان‌ کاری و حتی تراشکاری را نیز دارد. علاوه بر این نسبت به ترکیبات شیمیایی نیز به‌خوبی مقاوم است.
این طرز استفاده از چسب دوقلو یکی از بهترین نوع روش مصرف می باشد زیرا در این روش مدت زمان ترکیب و خشک شدن بهتر انجام می شود.
بهتر است هنگام استفاده از چسب دوقلو از دستکش استفاده نمایید و توصیه میشود دور از مواد اشتعال زا نگهداری شود. چسب را دور از دسترس کودکان قرار دهید .قبل از خرید چسب دوقلو ، به اصل بودن برند چسب حتما توجه کنید چرا که در صورت تقلبی بودن محصول ، موجب آسیب پذیری قطعه می شود.
چسب دوقلو چیست؟
چسب دوقلو کاربردی ترین چسب برای مصارف خانگی و صنعتی برای چسباندن کاغذ ، پلاستیک ، چرم ، فلز می باشد
حلال چسب دوقلو چیست؟
هیچ حلال شیمیایی برای این چسب وجود ندارد و تقریبا با حرارت یا با وسیله ای به نام کاردک می توان چسب دوقلو را از سطح جداکرد.
آیا چسب دوقلو در برابر حرارت مقاوم است؟
چسب دوقلو تا دمای 80 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.
چسب دوقلو چند دقیقه خشک می شود؟
زمان خشک شدن این چسب گیرایش اولیه 5 دقیقه و برای سخت شدن کامل نیاز به 2 ساعت زمان دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد چسب دوقلو چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح