راهنمای جامع و نکات مهم برای خرید سنگ فرز

صنعت سنگ ، یکی از بزرگ ترین صنایع برتر در کشور ما می باشد در این صنعت از ابزارها و وسایل های گوناگونی استفاده می شود یکی ازاین ابزارها سنگ فرز است در برخی مواقع کارهایی مانند برش و سایش بر روی قطعه را باید با استفاده از صفحه برش که بر روی سنگ فرز نصب می شود ،  انجام داد .
فرزسنگبری ابزاریست که کارهای مختلفی انجام می دهد و برای هر کار فنی ضروری است  این نوع سنگ فرز کاربردهای بسیاری از جمله برش سنگ ، پلاستیک ، کاشی ، برش و پرداخت فلزات را دارد . دستگاه فرز مجهز به سه محور حرکتی می باشد که دارای یک تیغ فرز است و برای برش ، در این دستگاه به کار برده شده است  .
فرزسنگبری ابزاریست که برای برش و سایش سطوحی مانند سنگ ، آهن استفاده می شود که در انواع مختلف تولید می شوند
انتخاب فرزسنگبری مناسب حتی برای حرفه ای ها هم کار آسانی نمی باشد و چون مدل ها و برندهای گوناگون در بازار زیاد است بدون تحقیق نمی توان فرز مناسبی انتخاب کرد . در این مقاله ویژگی ها و نکات هنگام خرید برای شما شرح داده می شود .
نکات مهم در خرید سنگ فرز
اغلب افراد انتظارات مختلفی از سنگ فرز دارند و این انتظار به کارایی ابزار وابسته است بنابراین قبل از هر اقدامی ابتدا باید نیازهای اصلی خود را بشناسید ، سپس بهترین دستگاه متناسب خود را انتخاب نمائید .
اندازه و ابعاد سنگ فرز
اندازه و سایز سنگ فرز یکی از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کرد . سنگ فرز بزرگ برای کارهای سنگین تر مناسب هستند و می تواند کارهای سنگین را به راحتی انجام دهد . سایز فرز با توجه به بزرگ ترین ابعاد صفحه برش که روی آن قابل نصب می باشد مشخص می شود و به طول ابزار و ابعاد کلی وابسته نیست .
وزن فرز
دستگاه فرز در وزن های مختلفی تولید و عرضه می شوند برخی از مدل ها بسیار سنگین و برخی مدل ها از وزن سبکی برخوردارند همچنین سنگ فرز سبک با استفاده طولانی مدت سنگین تر از قبل به نظر خواهند رسید و بعد از مدتی دست شما را خسته می کند بنابراین مدلی را انتخاب کنید که وزن آن بسیار سبک باشد و در هنگام کار احساس راحتی داشته باشید .     
توان دستگاه فرز
موتورهای دستگاه فرز با توان های متفاوتی تولید می شوند پس در زمان خرید ، به ولتاژ و میزان برق مصرفی دستگاه توجه کنید اغلب فرزهایی که در بازار موجود هستند ولتاژی بین 110 تا 230 و توانی بین 500 تا 2500 وات دارند .
سرعت در حالت آزاد
دیگر ویژگی که در این دستگاه باید به آن توجه نمود سرعت ابزار در حالت آزاد است . اگر قصد آن دارید که یک سنگ فرز مناسب انتخاب کنید و از عهده ی همه ی کارهای شما برآید مدلی را انتخاب نمائید که سرعت کافی داشته باشد . مدل هایی که در بازار هستند سرعت آن ها 5000 تا 10000 دور در دقیقه است . این سرعت برای برش و سمباده کاری بسیار مناسب می باشد ، اما خطراتی نیز به همراه دارد برای جلوگیری از آسیب ها از لوازم ایمنی مناسب حتما استفاده کنید .
ارگونومیک بودن دستگاه
ابزاری که خریداری می کنید باید در دست شما راحت باشد و از کار کردن با ابزار احساس خستگی نکنید اگر در زمان خرید به این نکته توجه نکنید از انتخاب خود پشیمان شده و حتما در حین کار با دستگاه غیر ارگونومیک خسته می شوید .
وزن و ابعاد در سنگ فرز یکی از فاکتورهای اصلی برای راحتی کاربر است پس ابزاری را انتخاب کنید که بدون خستگی زمان بیشتری را کار کنید ، دستگاه های فرز پیشرفته دارای یک دسته ضد شوک هم می باشند که از منتقل شدن انرژی دستگاه به کاربر مانع شده و راحتی ابزار حین کار را برای کاربر فراهم می کند .
ایمن بودن سنگ فرز
ایمنی سنگ فرز مانند هر ابزار برقی دیگر حائز اهمیت است و کسی دوست ندارد حین کار با ابزار خطرناکی مانند سنگ فرز دچار صدمه و جراحت شود . پس تا حد ممکن فرزی را انتخاب کنید که امکانات ایمنی بیشتری داشته باشد همچنین شما هم باید تمام نکات ایمنی را درحین کار رعایت کنید .
دسته جانبی سنگ فرز
همه مدل های سنگ فرز دسته جانبی قابل تنظیمی دارند و کاربر می تواند در هر طرف دستگاه آن را متصل کند این ویژگی باعث می شود کار برای افرادی که چپ دست و یا راست دست هستند راحت تر شود .
هرچه دسته جانبی این ابزار،  امکان تنظیم بیشتری داشته باشد کار با ابزار آسان تر خواهد بود و همان طور که در قبل هم گفته شد دسته های ضد لرزش راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم می کند و علاوه برآن کاربر با دسته مناسب بیشتر می تواند کار را کنترل کند .
 
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید سنگ فرز
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح