تجهیزات و لوازم ضروری آفرود

سفر به دل طبیعت با ماشین آفرود، قطعا به سادگی و راحتی سفر با ماشین های سواری، کمپر و ... نیست و نیاز به لوازم آفرود دارد، ولی به همان میزان سختی، یک آفرود سوار لذت فراوانی را تجربه می کند. لذتی همراه با هیجان و کمی خطر ...

لوازم مورد نیاز آفرود

با توجه به توضیحات بالا در رابطه با آفرود سواری، قطعا به ضرورت همراه داشتن تجهیزات مخصوص آفرود پی برده اید. بنابراین اگر شما هم علاقمند به آفرودسواری هستید، پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با تجهیزات و لوازم ضروری آفرود آشنا شوید.

لیست کامل تجهیزات و لوازم ضروری آفرود

در این بخش به معرفی تجهیزات ضروری آفرود خواهیم پرداخت :
 
  • وینچ :
افراد آماتور که به تازگی آفرود سواری را شروع کرده اند، گمان می کنند چون ماشین آفرود مخصوص آفرود سواری است و برای این کار طراحی شده، پس هیچ وقت در گل و لای و باتلاق گیر نمی کند ولی اگر از یک آفرود سوار حرفه ای سوال کنید، قطعا نظر متفاوتی دارد. ماشین آفرود نیز ممکن است در شرایطی در باتلاق یا شن گیرکند. در این شرایط بیرون کشیدن ماشین بدون تجهیزات محال است. وینچ ابزاریست که می تواند ماشین آفرودی را از باتلاق و گل و لای به راحتی بیرون بکشد و در چنین مواقعی کمک ویژه ای به طبیعت گردان می کند.
 
  • وافل برد :
وافل برد از دیگر لوازم کمپینگ خودرو محسوب می شود که هر آفرود سواری باید در لوازم آفرودی خود داشته باشد. وافل برد به شکل یک پل عمل می کند و همانند وینچ می تواند ماشین آفرودی را از گل و لای بیرون بکشد.
 
  • لاستیک زاپاس برای آفرود سواری :
همانطور که مستحضر هستید، لاستیک مخصوص آفرود سواری با لاستیک های معمولی یک خودرو متفاوت است. لاستیک آفرود سواران مقاومت بسیار زیادی در برابر زمین های ناهموار کوهستانی دارد و در برابر سنگ های تیز کوهستانی با دوام است. بهترین لاستیک برای آفرود سواری، لاستیک های پهن در سایزهای مختلف است که در بازار به فروش می رسند. حتما لاستیک زاپاس در سفرهای آفرودی به همراه داشته باشید تا درمواقع ضروری بتوان از آن استفاده کرد.
 
  • باربند :
باربند، از دیگر لوازم آفرود ماشین محسوب می شود که در بالای خودرو آفرود سواران نصب می شود. برای جمع آوری لوازم های آفرودی قطعا همه لوازم ها در داخل خودرو جا نمی شوند ، باربند می تواند کمک ویژه ای در نگهداری لوازم و تجهیزات آفرودی برای آفرود سواران کند.
 
  • تبر و بیل آفرودی :
تبر و بیل آفرودی از مهم ترین لوازم آفرود برای طبیعت گردی و سفرهای کمپینگی محسوب می شود. با استفاده از بیل آفرود می توانید یک گودال کوچک در دل خاک ایجاد کنید.  بیل های آفرودی حتی می توانند ماشین آفرود سواران را از گل و لای در بیاورند. تبر آفرود نیز همانند بیل آفرود، ابزار مهم طبیعت گردی محسوب می شود که در شرایط مختلف طبیعت گردی کاربرد دارد. برای مثال تبر آفرود و یخ شکن اس او جی sog می تواند کمک ویژه ای برای شکستن و خرد کردن چوب و هیزم کند.
  • اره سامورایی

یکی دیگر از لوازم ضروری برای آفرود سواری، همراه داشتن اره سامورایی است. اره سامورایی در واقع، اره درخت بر دستی است که برای برش چوب، هرس شاخه درختان و ... استفاده می شود. بنابراین همراه داشتن آن در مناطق صعب العبور برای آفرود سواران می تواند مهم و ضروری باشد.

  • کیسه خواب :
در سفرهای آفرودی کیسه خواب می تواند شما را در برابر سرما و گرما برای خواب های شبانه محافظت کند. معمولا طبیعت گردان یک کیسه خواب با کیفیت همراه خود دارند.
 
  • کمک های اولیه :
در سفرهای کمپینگی امکان بروز هر حادثه ای وجود دارد ، جعبه کمک های اولیه باید ضروری ترین لوازم کمک های اولیه مانند پانسمان ، داروهای مسکن ، گاز استریل، محلول ضد عفونی کننده را داشته باشد.
 
  • لوازم یدکی :
به همراه داشتن یک سری لوازم یدکی خودرو در سفرهای کمپینگی کمک شایانی هنگام خرابی ماشین آفرودی در سفر می کند. معمولا آفرود سواران تعویض قطعات یدکی لوازم خودرو بلد هستند بنابراین به همراه داشتن لوازم یدکی خودرو مانند ذغال دینام ، تسمه دینام، باتری و... ضروری ترین تجهیزات و لوازم آفرودی محسوب می شود.
 
  • لوازم آتش زا :
درست کردن آتش در زمان کمپ برای درست کردن غذا، گرم کردن خودتان و دور کردن حیوانات، بسیار لازم و ضروری است. بنابراین چند تکه هیزم، فندک، بنزین یا نفت، بادبزن و سایر لوازم لازم را همراه داشته باشید.
 
  • کمپرسور :
قطعا یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی ماشین مخصوصا در حین آفرود سواری، کمپرسور و کیت پنجری است. در مسیرهای سخت و صعب العبور امکان کم شدن باد لاستیک ها وجود دارد، بنابراین همراه داشتن کمپرسور هوا یا همان کمپسرسور باد نیز ضروری است.

 

تجهیزات ضروری برای ماشین آفرود چیست؟
وینچ ، وافل برد ، باربند ، لاستیک زاپاس ، تبر و بیل افرودی ، کیسه خواب ، جعبه کمک های اولیه ، لوازم یدکی ، لوازم اتش زا ، کمپرسور
ارسال نظر / پرسش در مورد تجهیزات و لوازم ضروری آفرود
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح