چسب کاشی پودری چیست ؟ | 5 چسب پودری برای نصب کاشی و سرامیک

چسب کاشی پودری چیست ؟ چسب کاشی پودری یک ملات چسبنده ای است که برای نصب و چسباندن کاشی به سطح استفاده می شود. چسب پودری سرامیک بر پایه سیمان سفید یا پلیمر ساخته می شوند که کاربردهای زیادی برای مصارف مختلف دارند. با تولید چسب کاشی پودری چسباندن سرامیک و کاشی به روش های قدیمی و سنتی که معایب بسیار زیادی داشت حذف شده و ملات هایی جدیدی مانند چسب پودری کاشی جایگزین ملات های قدیمی شده است.
چسب کاشی پودری برای استفاده روی سطوح صاف مانند دیوارهای آجری ، کاشی کاری های قدیمی بهترین گزینه می باشد. چسب کاشی و سرامیک پودری مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد و از این نوع چسب کاشی می توان در محیط های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی و حمام استفاده کرد و به دلیل ضد آب بودن به چسب کاشی ضدآب  نیز شناخته شده است. چسب کاشی و سرامیک پودری ، بهترین چسب کاشی و چسب سرامیک می باشد که به دلیل استحکام بالا برای نصب کاشی روی دیوار ، اتصال سنگ های مصنوعی و طبیعی ، موزاییک ها استفاده می شود و بهترین چسب برای چسباندن کاشی های استخر نیز محسوب می شود.
چسب کاشی پودری چیست ؟ چسب کاشی پودری مناسب برای نصب کاشی و سرامیک با استحکام بالا می باشد
این چسب‌ها برای اکثر کارهای کاشی‌ کاری و انواع کاشی‌ها از جمله سرامیک ، چینی و سنگ طبیعی و نیز کاشی‌های بزرگ ، مناسب هستند. از چسب کاشی پودری می‌توانیم در محل‌های مرطوب نظیر حمام یا استخر استفاده کنیم. کاربران از چسب‌های کاشی پودری نسبت به انواع خمیری بیشتر استفاده می‌کنند. چسب‌های پودری در گریدهای مختلف تولید می‌شوند. استفاده از چسب کاشی پودری بسیار آسان است؛ زیرا این محصول  فقط باید با آب مخلوط شود تا قابل استفاده شود.

با تولید انواع چسب کاشی کیفیت اتصال کاشی ها افزایش یافته و موجب سهولت کار کاشی کاران در کاشی کاری شده است. ساختار چسب کاشی پودری به صورت دانه های سیمان و پلیمری است و قدرت چسبانندگی عالی برای چسباندن کاشی و سرامیک دارد. اگر قصد چسباندن کاشی روی کاشی زیرین دارید چسب کاشی و سرامیک پودری  بهترین گزینه برای چسباندن روی کاشی زیرین می باشد و حتی در محیط های مرطوب و محیط هایی که در معرض آب قرار دارند این مدل چسب کاشی پودری به دلیل خاصیت ضد آب قابلیت استفاده را دارند.

برای درزگیری و پر کردن شکاف های ساختمانی نیز می توانید از انواع اسپری فوم استفاده نمایید.

چسب کاشی و سرامیک پودری بهترین گزینه برای نصب کاشی روی کاشی های قدیمی است.

پودر چسب کاشی چیست ؟

استفاده از پلیمر در چسب کاشی پودری میزان جذب رطوبت را کاهش می دهد و پس از خشک شدن مقاومت آن در برابر نفوذ رطوبت بالا می رود از این رو پودر چسب کاشی بر پایه پلیمر و یا سیمان سفید علاوه بر این که اتصال کاشی ها را با چسبندگی فوق العاده بالا انجام می دهد به نوعی در محیط های مرطوب آب بندی سطح را نیز انجام می دهد. استاد کارانی که با چسب کاشی پودری سرو کار دارند به خوبی می دانند که این چسب نسبت به ملات های قدیمی و دوغاب از هزینه بسیار کم تری برخوردار است و برای پروژه های ساختمانی بسیار به صرفه تر و اقتصادی تر می باشد. استفاده از  پرایمر در چسب کاشی پودری  استحکام چسبندگی را افزایش می دهد ودر نهایت  بهترین انتخاب برای چسباندن کاشی ، سرامیک ، آجر ، موزاییک چسب کاشی پودری می باشد.

مزایا چسب کاشی و سرامیک پودری

مهم ترین مزایا چسب کاشی و سرامیک پودری ، مقاومت چسب در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشد به همین دلیل چسب کاشی و سرامیک پودری ، کاربردی ترین چسب ساختمانی در محیط های مرطوب مانند نصب کاشی برای سرویس های بهداشتی ، حمام و حتی استخرها می باشد. برای تولید چسب های کاشی و سرامیک پودری از ماده ای به نام پرایمر استفاده شده ، این ماده میزان جذب آب را کاهش می دهد و مانع نفوذ آب می شود. به طور کل چسب کاشی پودری پس از ترکیب با آب، به ماده‌ ای انعطاف‌ پذیر تبدیل می‌شود که در اثر تغییرات رطوبت و دما، منقبض نمی‌شود و ترک نمی‌خورد. این چسب برای جلوگیری از افتادگی و ریزش کاشی‌ها، بهترین گزینه است. در موارد ذیل به مهم‌ ترین مزیت‌های استفاده از چسب‌ کاشی پودری اشاره می‌کنیم.
  • چسب کاشی و سرامیک پودری با گذشت زمان قدرت چسبانندگی و استحکام خود را از دست نمی دهد.
  • چسب های کاشی پودری قابلیت نصب کاشی روی کاشی های زیرین را دارد و هیچ آسیبی به کاشی زیری نمی رساند.
  • چسب های کاشی و سرامیک پودری نسبت به چسب های کاشی دیگر از قیمت ارزان تری برخوردار است و در عین حال کاربردی ترین چسب کاشی در ساختمان سازی محسوب می شوند.
  • حجم کم چسب کاشی نسبت به دوغاب های قدیمی که به روش سنتی درست می شد باعث افزایش فضای داخلی می شود.
  • چسب های کاشی و سرامیک پودری دررنگ های مختلف تولید می شوند و نیاز مصرف کننده را بر اساس رنگ مور نیاز تامین می کند.
  • چسب کاشی و سرامیک پودری از رشد کپک و قارچ در محیط های مرطوب جلوگیری می کند.
  • استفاده از ملات و دوغاب به روش سنتی برای چسباندن کاشی و سرامیک کثیف کاری های زیادی را به همراه دارد چسب های کاشی پودری در ظرف های مخصوصی ارائه می شوند که میزان کثیف کاری در حین کار به حداقل می رساند.
  • کاربری آسان: استفاده از چسب کاشی پودری بسیار آسان است. نوع پودری پس از مخلوط کردن با آب ، قابل استفاده است.
  • سرعت در کار: ماله شانه‌ ای معمولاً برای اِعمال مخلوط چسب کاشی در مساحتی حدود یک متر مربع استفاده می‌شود. سپس کاشی‌ها به‌ طور پیوسته روی چسب دارای سطح شیاردار گذاشته می‌شوند و به سرعت در خطوط تنظیم می‌شوند.
  • کیفیت کار: زمان گیرش بهینه چسب کاشی و سرامیک پودری باعث می‌شود تا کاشی‌ها به راحتی در مدت زمان معینی تنظیم شوند. کاشی‌ها را در یک ردیف قرار می‌دهیم و خیالمان از زیبایی ظاهری نتیجه کار راحت خواهد بود. استفاده از چسب کاشی از نوع پودری با ماله شانه‌ ای باعث پخش شدن کامل آن پشت کاشی‌ها می‌شود. تماس کامل چسب با پشت و زیرلایه کاشی‌ها نیز باعث استحکام اتصال می‌شود.
  • تنوع کار: چسب‌های کاشی پودری با توجه به کاربردهای خاصی مانند نصب موزاییک‌های شیشه‌ای و گرانیتوی سایز بزرگ (از 60 در 60 سانتی‌متر)، کاشی‌ کاری روی بسترهای صیقلی، دیوار خشک و کاشی‌های قدیمی بدون برداشتن آن‌ها، با انتخاب گریدهای مختلف، قابل تنظیم است.
  • دلایل اقتصادی: کاشی‌ کاری با استفاده از چسب کاشی و چسب سرامیک با ماله شانه‌ ای به مواد کمتری نیاز دارد. لایه چسب بسیار نازک‌ تر از مخلوط ماسه و سیمان است و این کار منجر به بار سبک‌ تر سازه ساختمان می‌شود. به‌ طور میانگین، از یک کیسه چسب کاشی پودری 20 کیلوگرمی می‌توانیم برای کاشی‌کاری مساحتی برابر با 4 تا 5 مترمربع استفاده کنیم. به همین ترتیب، از یک کیسه چسب 25 کیلوگرمی نیز می‌توانیم برای کاشی‌کاری 6 تا 7 مترمربع استفاده کنیم.

مزایا چسب کاشی و سرامیک پودری سهولت در استفاده و افزایش سرعت در کاشی کاری

کاربرد چسب کاشی پودری

چسب کاشی پودری یک چسب ضد رطوبت با استحکام بالا ، مقاوم در برابر گرمای زیاد می باشد اگر این موارد برای شما در چسباندن کاشی و سرامیک اهمیت دارد انتخاب چسب کاشی پودری بهترین گزینه می باشد.
کاربرد چسب کاشی پودری که یکی از مصرفی ترین چسب ها در صنایع ساختمان سازی می باشد به شرح ذیل است:
  1. چسب کاشی پودری ، علاوه بر چسباندن کاشی برای اتصال سنگ های مصنوعی و طبیعی ، موزاییک نیز استفاده می شود و به دلیل دوام بسیار زیاد در برابر رطوبت به چسب کاشی پودری ضد آب معروفند و برای چسباندن سرامیک داخل حمام و سرویس های بهداشتی عالی ترین چسب محسوب می شود.
  2. از چسب کاشی و سرامیک پودری به دلیل استحکام بالا می توان برای نصب کاشی روی دیوار نیز استفاده نمود.
  3. با چسب کاشی پودری ، دیگر نیاز به جدا کردن کاشی قدیمی از روی دیوار نیست و به راحتی می توانید کاشی جدید را روی کاشی قدیمی نصب کنید.
توجه داشته باشید که از چسب کاشی پودری ، روی سطوح گچی استفاده نکنید. برای نصب کاشی استخرها از چسب کاشی پودری می توان استفاده نمود.
همه موارد پرکاربرد چسب کاشی پودری  باعث شده تا محبوبیت خاصی بین مصرف کنندگان قرار بگیرد.
کاربرد چسب کاشی پودری برای نصب کاشی روی کاشی های قدیمی بدون جدا کردن کاشی قدیمی

انواع چسب پودری

انواع چسب پودری سرامیک کدام اند ؟ چسب های پودری با توجه به نوع ترکیباتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. انواع چسب پودری پر کاربرد به شرح ذیل می باشد:
  1. چسب پودری پرسلان
  2. چسب پودری اسلب
  3. چسب پودری هبلکس
  4. چسب پودری همه کاری
  5. چسب پودری اسنخری
چسب پودری پرسلان
چسب پودری پرسلان زیر مجموعه ای از چسب های کاشی و سرامیک پودری محسوب می شوند که برای چسباندن سرامیک و کاشی به سطح هایی مانند کف ، دیوار و... استفاده می شود چسب پودری پرسلان به دلیل کیفیت برتر و ویژگی های منحصرش در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • چسب پرسلان ، از نظر چسبندگی فوق العاده قوی است و کاشی و سرامیک را بر روی سطح با قدرت بسیار بالایی می چسباند و معمولا برای نصب سرامیک پرسلان از این نوع چسب استفاده می کنند.
  • این نوع چسب پودری ، غیر قابل نفوذ آب می باشد بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در کاشی های حمام  و سرویس بهداشتی می باشد.
  • با دوام در برابر عوامل محیطی این چسب باعث شده تا در دماهای مختلف کارایی خوبی از خود نشان دهد.
  • این چسب برای نصب کاشی های پرسلانی عالی می باشد.
چسب پودری اسلب
چسب پودری اسلب که یکی از انواع چسب پودری کاشی محسوب می شود برای نصب سنگ های مصنوعی و سرامیک کاربرد دارد و همانند سایر چسب کاشی از ویژگی های منحصری برخوردار است که به شرح ذیل می باشد:
  • چسب اسلب از نظر کیفیت بسیار بی نظیر است و از آن برای نصب سنگ های مصنوعی و سرامیک استفاده می شود.
  • چسب کاشی اسلب ، در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد از این رو برای سرویس های بهداشتی و حمام که همیشه در معرض رطوبت قرار دارند مناسب است.
  • این نوع چسب ضد باکتری بوده و از نظر سلامت با ملات های سنتی قابل مقایسه نمی باشد.
  • انعطاف پذیری بالا از دیگر ویژگی های چسب مخصوص سنگ اسلب محسوب می شود ابن انعطاف پذیری در برابر تغییرات دمایی به شکل سنگ شکل می دهند بدون ایجاد ترک
  • قابل نگهداری در مدت زمان طولانی و کاربردهای گسترده برای نصب در ساختمان ها ، آشپزخانه ، حمام و...
چسب پودری هبلکس
چسب هبلکس که یکی از انواع چسب پودری محسوب می شوند در کارهای ساختمانی بسیار کاربرد دارد. این نوع چسب از ترکیباتی مانند سیمان ، ماسه ، آب و دو نوع چسب پلیمری ساخته شده و دارای دو رنگ شیری و خاکستری می باشد. مزایا چسب هبلکس به شرح ذیل می باشد:
  • این نوع چسب به دلیل استفاده از مواد پلیمری و معدنی از استحکام و قدرت چسندگی بالایی برخوردار است و اتصال قوی بین بلوک ها ایجاد می کند.
  • چسب پودری هبلکس با ایجاد یک لایه نازک بر روی سطح دیگر نیازی به سیمان و ماسه ندارد و سرعت کار را بالا می برد.
  • جلوگیری از انتقال حرارت و صوت از دیوار ها با استفاده از این نوع چسب
  • چسب پودری هبلکس وزن بسیار سبکی دارد و مانع افزایش وزن ساختمان می شود.

چسب پودری همه کاره

در میان انواع چسب کاشی پودری ، چسب پودری همه کاره یک نوع چسب از نوع پودری و بسیار پر کاربرد است که برای چسباندن کاشی و سرامیک ، سنگ ، فلز ، پلاستیک استفاده می شود. همه کاشی کاران و پیمانکاران ساختمانی برای چسباندن کاشی و سرامیک به دنبال بهترین چسب کاشی پودری هستند که کیفیت بالایی داشته باشد و از وزن سبکی برخوردار باشد. چسب پودری همه کاره می تواند نیاز بسیاری از افرادی که در صنعت ساخت و ساز کار می کنند را برطرف کند.
  • این نوع چسب کاشی پودری برای استفاده باید به میزان لازم با آب ترکیب شود و زمان خشک شدن آن به دما ، رطوبت و عوامل دیگر بستگی دارد 
  • چسب پودری همه کاره را می توان با انواع رنگ ها رنگ امیزی کرد.
  • از این چسب پودری کاشی می توان برای نصب کاشی ، نصب سنگ ، گچ کاری ، تعمیرات کاشی و سرامیک استفاده کرد.
چسب پودری استخری
از این نوع چسب پودری برای نصب کاشی های استخر که همواره در معرض رطوبت آب قرار دارند استفاده می شود این چسب ها کاشی را در برابر گرما و صدا مقاوم می کند و به نوعی یک عایق گیر نیز محسوب می شود و در برابر فشار زیاد مقاوم است. استحکام بالا و چسبندگی عالی از دیگر ویژگی های این چسب کاشی پودری استخری محسوب می شود.

نحوه استفاده چسب کاشی پودری

برای چسباندن هر سطحی باید سطح مورد نظر عاری از هرگونه کثیفی و آلودگی باشد.کثیفی روی سطح باعث دیر چسبانده شدن و حتی نچسبیدن دو سطح به یکدیگر می شود بنابراین اولین نکته مهم استفاده از چسب کاشی پودری تمیز کردن سطوح می باشد.همچنین برای استحکام بیشترچسب می توانید از موادی به نام پرایمر و چسب بتن نیز استفاده نمایید.چسب را به مقدار تعیین شده آب ترکیب کرده سپس با استفاده از کاردک چسب خمیری شکل را روی سطح مورد نظر بمالید و با اعمال فشار روی کاشی یا سرامیک چسب روی سطح می چسبد البته برای خشک شدن کامل نیاز به زمان کافی دارند .توصیه می شود حتما قبل استفاده از چسب کاشی طرز استفاده روی بسته را مطالعه نمایید.

نوعی دیگر از چسب کاشی به نام چسب خمیری کاشی وجود دارد که می توانید با وارد شدن به لینک ذیل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چسب کاشی خمیری چیست ؟

چسب کاشی پودری مقاوم تر است یا چسب کتشی خمیری ؟
از آن جا که چسب کاشی پودری بر پایه سیمان و تقویت شده با پلیمر است، در مقایسه با چسب های خمیری مقاوم تر هستند.
ارسال نظر / پرسش در مورد چسب کاشی پودری چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح