5 علائم مهم روی صفحه برش + عکس با توضیحات کامل

با پیشرفت علم در جهان برای فرز کاری روی سطح های مختلف  صفحه برش در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند و هر کدام از آن ها برای برش روی سطح مخصوص کاربرد دارند به همین دلیل دانستن علائم روی صفحه برش به افراد کمک می کند تا محصول متناسب با نیاز و کاربرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای این که معنای علائم روی صفحه برش را به خوبی درک کنید و بدانید که هر کدام از این علائم نشان دهنده چه چیزهایی هستند ما در این صفحه توضیحات کاملی در مورد علائم روی صفحه برش شرح داده ایم ، قبل از خرید این ابزار پیشنهاد می شود تا آخرین مطالب با ما همراه باشید.

علائم روی صفحه برش به افراد کمک می کند تا محصول متناسب با نیاز خود را انتخاب و نکات ایمنی را رعایت کنند

تاریخ انقضا درج شده صفحه برش

تاریخ انقضا صفحه برش یکی از مهم ترین علائم روی صفحه برش است که در قسمت دایره ای مرکزی آن درج شده است. تاریخ انقضا و مصرف صفحه برش ، نشان دهنده این است که از این محصول تا چه مدت زمانی می توانید استفاده کنید. در صورتی که تاریخ انقضا صفحه برش گذشته باشد ممکن است به دلیل فرسوده شدن این ابزار کارایی خود را از دست بدهد و در حین برش در سرعت بالا باعث ایجاد حادثه شود. بنابراین در زمان خرید این محصول روی دایره مرکزی فلزی که وسط آن می باشد دو عدد نوشته شده که یکی مربوط به ماه و دیگری مربوط به سال انقضا می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. تاریخ مصرف با توجه به نوع فرز متفاوت است.

اهمیت تاریخ انقضا صفحه برش

نام برند علائم روی صفحه برش

یکی دیگر از علامت های موجود روی  این محصول ،   نام برند آن است که بر روی همه صفحات برش درج شده است. امروزه تولیدکنندگان با برندهای مختلفی این محصول را تولید و عرضه بازار می کنند. برندی را باید انتخاب کنید که شناخته شده و معتبر باشد .بهترین برند صفحه برش می تواند بر کیفیت این محصول نیز تاثیر گذار باشد.

مشخصات فنی علائم روی صفحه برش

یکی دیگر از مهم ترین بخش علائم روی صفحه برش ، مطالعه مشخصات فنی آن می باشد. میزان سرعت ، ابعاد ، نوع صفحه و موارد بسیار دیگر از مشخصات فنی این محصول محسوب می شوند که برای اطلاعات بیشتر ما با جزییات کامل مشخصات فنی علائم روی صفحه برش را توضیح داده ایم.
میزان سرعت روی نوار قرمز رنگ صفحه درج شده است برای مثال 8500prm  و 80m/s  بدین معناست که حداکثر سرعت این صفحه 8500 دور در دقیقه و 80 متر بر ثانیه میباشد. بنابراین حداکثر سرعت برای انجام برش در کنار این صفحه درج می شود و به عنوان یکی از مهم ترین مشخصات فنی صفحه برش به افراد کمک می کند که آیا سرعت این صفحه برای برش مورد نظر مناسب است یا خیر؟
نوارهای رنگی در مرکز صفحه برای سرعت های بالا مشخص شده اند که موارد ذیل می باشد:
  • m/s50-آبی
  • m/s60 زرد
  • m/s قرمز 80
  • m/s100 سبز
  • m/s125 آبی ، زرد
ابعاد یکی دیگر از شاخصه های علائم روی صفحه برش است که به صورت سه عدد با علامت ضربدر از یکدیگر جدا شده اند این اعداد نشان دهنده قطر صفحه ، ضخامت و اندازه سوراخ می باشد. با مطالعه دقیق اندازه های صفحه برش ، می توانید صفحه مورد نظر را برای برش انتخاب کنید. برا ی مثال اگر اندازه صفحه 22.2*6*180 باشد یعنی عدد اول از سمت راست نشان دهنده قطر صفحه است ، عدد دوم قطر شفت و عدد سوم  ضخامت صفحه می باشد.

علائم ایمنی روی صفحه برش

برای این که افراد بدون هیچ آسیبی بتوانند از این ابزار استفاده کنند تولید کنندگان علاوه بر علائم های ذکر شده روی صفحه ، با شکل های گرافیکی خاص توصیه های ایمنی را نیز درج نموده اند که به شرح ذیل می باشد:
  1. در زمان کار با این ابزار از عینک ایمنی استفاده کنید.
  2. از دستکش ایمنی ، لباس کار مناسب ، طلق محافظ در حین کار استفاده شود.
  3. استفاده  هدفون جهت جلوگیری از آسیب به گوش
  4. . از وارد کردن فشار بیش از حد مهره بر روی صفحه جلوگیری کنید.

علائم ایمنی روی صفحه برش

نوع استاندارد ساخت صفحه برش

یکی دیگر از مهم ترین علائم روی صفحه برش ، کد استاندارد آن است که با کلمه en  روی صفحه درج شده است این نماد نشان دهنده این است که صفحه مناسب چه نوع کاربری می باشد. همچنین استاندارد اروپایی sabs  ممکن است بر روی صفحه درج شده باشد که نشان می دهد این صفحه برای کار در چه شرایطی مناسب است. برخی از نشانه های استاندارد موارد ذیل می باشد:
نام استانداردsabs شرایط کاری ناسازگار
ve1 اسیاب غلطکی
ve2 برش دست ساز
ve3 برش خیس
ve4 مناطق کار باز
ve5 بدون سیستم اگزوز گردوغبار
ve6 سنگ زنی جانبی
ve8 بدون پد پشتیبانی

 

چگونه تشخیص دهیم که صفحه برش مناسب چه کاری می باشد؟

برای تشخیص صفحه برش ، نوع صفحه به صورت گرافیکی بر روی صفحه درج شده است برای مثال metal  درج شده روصفحه به معنای این است که این صفحه مناسب برای برش آهن می باشد.

ارسال نظر / پرسش در مورد معنای علائم روی صفحه برش
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح