چسب کاشی خمیری چیست ؟ + مزایا و نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری چیست ؟  چسب کاشی خمیری مخلوطی آماده است که از آن می‌توانیم بلافاصله پس از باز کردن درب ظرف، برای کاشی‌ کاری استفاده کنیم. این نوع چسب معمولاً برای کاشی‌ کاری محل‌های دارای رطوبت کم مناسب است.
برای ساخت و سازهای کوچک می توان از مخلوط آماده چسب کاشی خمیری استفاده نمود. این نوع چسب ها از مواد اکرلیک بر پایه آب ساخته شده و تنها معایب آن مقاومت کم در برابر رطوبت و حرارت است و آن ها را نمی توان با کاشی های شیشه ای استفاده نمود.بسیاری از افراد واژه چسب پلیمری را به جای چسب کاشی و سرامیک خمیری استفاده می کنند.برای تمام سطوح داخلی و خارجی ساختمان از چسب کاشی خمیری می توان استفاده نمود.
چسب کاشی خمیری چیست ؟ چسب کاشی خمیری یک چسب کاملا آماده است که بدون نیاز با ترکیب اب قابلیت چسباندن سرامیک را دارد
چسب‌ های کاشی خمیری برای پروژه‌های کوچک مناسب هستند زیرا بدون نیاز به صرف وقت زیاد می‌توانیم کار را انجام دهیم. این نوع چسب کاشی و چسب سرامیک به‌ راحتی تمیز می‌شود. چسب‌های کاشی خمیری در برابر رطوبت یا حرارت مقاوم نیستند. همچنین این چسب‌ها زمان ماندگاری طولانی دارند. اما نقطه ضعف آن‌ها این است که آن‌ها را نمی‌توان با کاشی‌های شیشه‌ ای استفاده کرد.

در گذشته برای چسباندن کاشی ، از سیمان و دوغاب استفاده می کردند اما این کار معایبی همچون ترک خوردگی سطح ، دیر خشک شدن ، خاصیت نگهداری ضعیف آب ، عدم خاصیت انعطاف پذیری را به همراه داشت به همین دلیل امروزه انواع چسب های کاشی  چسب کاشی و سرامیک خمیری و...تولید و عرضه بازار شده اند که استقبال خوبی نیز از این نوع چسب شده است .چسب کاشی خمیری ، بر پایه رزین اکرلیک و مواد معدنی ساخته شده و از واژه چسب پلیمری نیز برای این نوع چسب استفاده می شود.از چسب کاشی خمیری برای تمام سطوح داخلی و خارجی ساختمان می توان استفاده نمود وبرای چسباندن کاشی، سرامیک ، سنگ های مصنوعی و طبیعی مناسب است.

چسب کاشی و سرامیک خمیری جایگزین مناسب برای روش های سنتی مانند سیمان و دوغاب

کاربرد چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری به دلیل سهولت در استفاده و ویژگی های منحصرش در بسیاری از کارها کاربرد دارد که در اینجا اصلی ترین کاربرد چسب کاشی خمیری را توضیح داده ایم.

  • چسباندن سطوح سنگی ، کاشی ، سرامیک ، موزاییک
  • قابل استفاده در محیط داخل و خارج ساختمان
  • قابلیت چسباندن ّکاشی در محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی
  • نصب کاشی روی کاشی قدیمی با چسب کاشی پلیمیری خمیری
  • چسباندن کاشی روی چوب با این نوع چسب
  • چسباندن کاشی روی سنگ
  • پرکاربرد در مکان هایی که سرعت کار برایشان مهم است
  • قابلیت مصرف در سازه های کششی

کاربرد چسب کاشی خمیری برای چسباندن سطوح سنگی ، سرامیکی ، موزاییک

مزایا چسب کاشی خمیری

مهم ترین مزایا چسب کاشی خمیری که باعث شده این چسب طرفداران بسیار زیادی داشته باشد به شرح ذیل می باشد:

  • قدرت چسبانندگی بالا ،  برای افزایش چسبندگی می توانید از چسب بتن نیز استفاده کنید
  • عدم نفوذ آب
  • با دوام در برابر عوامل محیطی سرما و گرما 
  • افزایش سرعت کار نسبت به روش های سنتی
  • با دوام در برابر تنش های ساختمانی مانند زلزله ، نشست ساختمان
  • نصب آسان و سرعت کار بالا
  • انعطاف پذیری بالا بدون ایجاد ترک خوردگی
  • توانایی اب بندی
  • پس از خشک شدن به هیچ عنوان قابلیت حل شدن در آب را ندارد.
  • قابل استفاده روی سیمان ، بتن ، سنگ ، گچ

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری برای چسباندن کاشی و سرامیک بسیار مهم است چرا که اگر روش آماده سازی چسب کاشی خمیری را آموزش ندیده باشید برای نصب با این چسب دچار مشکل می شوید .برای چسبانده شدن هرشیء ، ابتدا سطح کار باید تمیز شود و این نکته بسیار مهم و قابل توجهی است چرا که با کثیف بودن سطح میزان چسبندگی بسیار کاهش می یابد . در چسب های کاشی خمیری مایعات پلیمری وجود دارد به همین دلیل باید عایق رطوبتی بین سطح و چسب ایجاد کرد. میزان مصرف چسب کاشی خمیری ، بستگی به سطح زیر کار دارد . چسب کاشی خمیری را روی سطح قرار دهید و با اعمال فشار روی سطح بچسبانید.سپس با یک فرچه روی سطح را تمیز کنید.
اگر قصد استفاده از چسب خمیر کاشی روی سطحی را دارید که از قبل کاشی کاری شده اند ابتدا باید سطح کاشی های قدیمی را با یک تیشه خراشیدگی ایجاد کنید تا سطحی صاف و صیقلی آن از بین برود این کار باعث می شود چسب خمیری کاشی و سرامیک بهتر روی سطح چسبانده شوند. 
برای دیوارهایی که از قبل کاغذ دیواری شده اند باید کاغذها را از روی سطح جدا کنید و با پرایمر کار زیر سازی را انجام دهید و پس از این کار می توانید از چسب خمیری کاشی استفاده کنید.
به طور کلی برای نصب کاشی با چسب کاشی خمیری سطح باید صاف و هموار باشد و در غیر این صورت باعث جدا شدن کاشی از روی سطح می شود. با رعایت همه این نکات چسب کاشی خمیری را با استفاده از یک کاردک با ضخامت 4 میلی متر روی سطح بکشید و با یک عدد ماله روی آن شیار ایجاد کنید.
هر سطل 12 کیلوگرمی چسب ، قابلیت پوشاندن سطح به ابعاد 3 تا 6 متر مربع در ضخامت 2 -3 میلیمتر را دارا می باشد.

نکات کاشی کاری با چسب کاشی خمیری

  1. چسب خمیری باید بر روی سطح های خشک استفاده شوند و سطوح های گچی ، بتن ، پانل های دیواری قبل از استفاده باید با پرایمر آماده سازی شوند.
  2. دما بر روی کیفیت چسب های خمیری در حین استفاده تاثیر می گذارد بنابراین اگر سطح در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد و دمایی بالاتر از  35 درجه سانتی گراد دارد بهتر است قبل از شروع با اب خنک شود و سپس کار کاشی کاری را با چسب کاشی خمیری انجام دهید.
  3. اگر از چسب خمیری استفاده می کنید دقت داشته باشید که این نوع چسب به هیچ عنوان درزهای بین کاشی را پر نمی کند و باید به اندازه نیمی از ضخامت کاشی جایی برای بندکشی بگذارید. می توانید برای بند کشی از پودر بندکشی استفاده کنید.
  4. خشک بودن و یا مرطوب بودن بیش از حد کیفیت  چسب کاشی خمیری را برای نصب سرامیک کم می کند بنابراین دقت لازم روی خشک و یا مرطوب  بودن بیش از حد سطح داشته باید.
  5. اگر سطح نیاز به تراز شدن دارد باید تا 4 روزاز صافکاری سطح گذشته باشد و سپس از چسب کاشی خمیری استفاده کنید. برای چسباندن کاشی روی دیوار این مرحله باید تا چند مرحله انجام شود.
  6. 20 دقیقه در دمای معمولی فرصت دارید تا کاشی را روی سطح بچسبانید.
  7. برای خشک شدن چسب خمیری دمای لازم 15 درجه سانتی گراد می باشد.
  8. به ضخامت چسب خمیری کاشی در حین کار توجه کنید چرا که ضخامت زیاد باعث جدا شدن کاشی از روی سطح می شود.
  9. پشت کاشی را با 60 درصد چسب کاشی خمیری آغشته کنید.
  10. اگر چسب خمیری در حین استفاده با پوست برخورد داست سریعا دستان خود را بشویید.
  11. برای نصب کاشی و سرامیک با چسب خمیری کاشی بهتر است از دستکش استفاده کنید.

نوعی دیگر از چسب برای نصب کاشی وجود دارد کا با وارد شدن به لینک ذیل می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چسب کاشی پودری چیست ؟

چسب کاشی خمیری از چه ترکیباتی ساخته شده است؟
چسب کاشی خمیری شامل ترکیبی از پلیمرهای مصنوعی، مواد تقویت کننده و … می باشد که امروزه به جای ملات ماسه سیمانی از آن برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده می کنند.
آیا چسب خمیری باید درز بین کاشی ها را هم پر کند؟
خیر، دقت کنید که چسب خمیری درز بین کاشی ها را پر نکند و حدودا به مقدار نیمی از ضخامت کاشی را برای بندکشی باقی بگذارید.
ارسال نظر / پرسش در مورد چسب کاشی خمیری چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح