نحوه کندن چسب دو طرفه | 3 روش سریع کندن چسب دو طرفه از روی سطوح مختلف

کندن چسب دو طرفه از روی چوب ، سرامیک ، ماشین و سایر سطوح یکی از دغدغه هایی است که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که برای کندن چسب دو طرفه نیز راه حل های مختلفی وجود دارد که در ادامه به روش های مختلف آن می پردازیم. 
همانطور که می دانید چسب دو طرفه یکی پر کاربرد ترین نوع چسب ها می باشد که در بسیاری از کارها مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب نه تنها در کشور ایران بلکه در کل جهان کاربرد دارد و افراد می توانند برای چسباندن لوازم های مختلف با استحکام بالا از این مدل چسب استفاده کنند.
سه روش کندن چسب دو طرفه از روی دیوار ، سرامیک ، ماشین
استحکام و کیفیت عالی این مدل چسب ها باعث شده تا بین عموم از محبوبیت خاصی قرار بگیرد و در مواردهایی همچون نصب پانل های اکوستیک دیوار ، فیکس کردن انواع شیشه روی سطوح مختلف ، صنعت چاپ ، نصب کفپوش و موارد بسیار دیگر استفاده شود. این چسب ها همانطور که گفته شد چسبندگی عالی روی سطح ایجاد می کنند اما در مواقعی ممکن است بخواهیم این چسب را از سطوح های مختلف جدا کنیم ،   در این صفحه برای حل مشکل جدا کردن چسب دو طرفه از روی دیوار و سطح های مختلف راه حل های متفاوتی ارائه داده شده است.

ویژگی چسب دو طرفه

  • این گونه چسب ها ویژگی های بسیاری اعم از چسباندن سریع دو سطح و بدون استفاده میخ و پیچ است و مقاومت فوق العاده ای که در بر خورد با مواد شیمیایی دارد.
  • چسبیدن به اکثر سطوح و مصالح و موادی مانند، شیشه، فلز، چوب ، کاغذ، پلی کربنات، استنلس استيل، ام دی اف، پلاستیک و غیره از مهم ترین ویژگی های چسب دو طرفه به شمار می آید.
  • نسبت به اتصال دهنده های چون میخ، پیچ و جوش بسیار تمیز تر و آسان تر است و اینکه پس از باز کردن و کندن این چسب ها هیچ آثاری روی سطح از خود به جا نمی گذارد. 
  • مشتری می تواند بر طبق نیاز خود چسب را از نظر سایز برش دهد و هر چند سانتی متری که نیاز دارد را خریداری کند.
  • به طور کلی این چسب ها در مقایسه با دیگر چسب ها و اتصال دهنده های دیگر بسیار کاربردی و مناسب است و قیمت مناسبی که این نوع محصول در برابر کارایی خود دارد از ویژگی های دیگر این محصول محسوب می شود.

ویژگی چسب دو طرفه برای چسباندن سطح های مختلف

ساختار چسب دو طرفه

این چسب از سه مولفه اصلی تشکیل شده است، لایه میانی ، لایه محافظ چسب و سیستم چسب که در این بخش به جزئیات این سه بخش می پردازیم.
برای استفاده از این چسب در سطوح سخت و ناهموار لایه میانی باید از جنس ضخیم، ژله ای و یا فومی باشد و برای چسب های دو طرفه ای که برای اتصال شیشه ها استفاده می شود از لایه شفاف ساخته می شود.
لایه محافظ چسب که نقش مهمی در جدا سازی چسب های دو طرفه دارد از جنس پی وی سی یا کاغذ و سطح رویی آن هم از جنس سیلیکونی ساخته شده است.
ساختار چسب دو طرفه از سه بخش اصلی لایه میانی لایه محافظ و سیستم چسب ساخته شده است

کندن چسب دو طرفه از روی دیوار و سایر سطوح

  1. برای کندن چسب دو طرفه از روی دیوار می توانید از حلال بسیار قوی مانند استون استفاده کنید. استون یک پاک کننده بسیار قدرتمند است که به راحتی بافت چسب را از هم باز می کند این حلال برای کندن چسب دوطرفه از روی چوب نیز کاربرد دارد. اما نکته مهم اینجاست که برای جدا کردن چسب دو طرفه با استفاده از استون حتما باید استون خالص استفاده شود.
  2. برای کندن چسب دو طرفه از روی سرامیک نیز می توانید از روش های خانگی مانند سرکه و مایع ظرفشویی استفاده کنید. این حلال خانگی لکه چسب دو طرفه را از بین می برد. برای از بین بردن لکه چسب دو طرفه با سرکه می توانید دو فنجان سرکه را با یک مقدار آب ترکیب کنید و چند قطره مایع ظرفشویی داخل ترکیب سرکه و آب بریزید و بخش هایی از اثرات جای چسب را با این روش روی سطح های مختلف از بین ببرید. بهتر است برای این کار روی سطح کوچکی تست کنید تا اگر قابلیت خورندگی سطح را داشت از این روش استفاده نکنید. می توانید برای کندن چسب دو طرفه از روی سطوح از سرکه به تنهایی نیز استفاده کنید. سرکه را به پارچه تمیز آغشته کنید و چند بار روی سطح لکه دار بکشید تا لکه به طور کامل از بین برود. حلال استون و سرکه روش هایی هستند که برای کندن چسب دو طرفه از سایر سطوح ها نیز استفاده می شود البته استون قدرت بالاتری برای پاک کنندگی روی سطح را دارد اما برای از بین بردن لکه روی لوازم های خانگی بهتر است از الکل یا سرکه استفاده کنید که نسبت به استون اثر تهاجمی کمتری دارد.
  3. استفاده از حرارت و گرما برای کندن چسب دوطرفه از روی دیوار : آخرین حلالی که می توانید برای کندن چسب دو طرفه از روی دیوار استفاده کنید استفاده از گرما می باشد. گرمای زیاد باعث شل شدن بافت چسب می شود از این رو به غیر از دیوار برای کندن چسب دو طرفه از روی ماشین نیز از سشوار که گرمای بالایی ایجاد می کند ، استفاده می شود. سشوار را روی چسب بگیرید و سپس چسب را با ارامی از روی سطح جدا کنید.

کندن چسب دو طرفه از روی دیوار و سایر سطوح با سشوار ، استون و سرکه

نحوه استفاده از چسب دو طرفه

برای استفاده صحیح از چسب دو طرفه سه نکته مهم را باید رعایت کنید ، چسب کاری صحیح ، زمینه سازی محل مورد نظر و مراقبت از سطح چسب کاری شده.
  1. محل مورد نظر را از نظر هر گونه چربی و آلودگی و آب پاک کنید ، قبل از انجام چسب کاری محل مورد نظر را با دستمال نم دار و یا پوساب پاک کنید.
  2. محل مورد نظر باید عاری از هر گونه گرد و خاک و دانه های ریز باشد، دستان خود را قبل از انجام کار کامل بشویید و همچنین محل مورد نظر باید سقف تمیزی داشته باشد.
  3. قبل از انجام چسب کاری ، چسب را ابتدا تنظیم کنید و ناگهان فشار ندهید زیرا با این کار حتما چروک می شود، در حین انجام چسب کاری دقت کنید که از یک طرف با غلطک و بدون تحت فشار قرار دادن چسب کار را انجام دهید تا باد زیر چسب نیوفتد.
  4. دقت کنید در انجام کار از اجسام نوک تیز و ‌برنده استفاده نکنید زیرا امکان بریده شدن چسب وجود دارد، با رعایت این نکات می توانید به راحتی از این چسب استفاده کنید.

نکات مهم برای کندن چسب دو طرفه از روی سطوح مختلف

  • در صورت نداشتن سشوار برای ایجاد گرما می توانید سطح را تا چند ساعت زیر نور خورشید قرار دهید.
  • برای سطح صاف از پنبه و برای سطح های خشن از پارچه یا حوله استفاده کنید.
  • بهترین روش برای پاک کردن چسب دو طرفه روی لوازم های خانگی استفاده از الکل و سرکه است.
آیا برای کندن چسب دو طرفه می توان از سشوار استفاده کرد ؟
استفاده از سشوار معمولا برای کندن چسبی که تازه استفاده شده است، کاربرد دارد.
حلال چسب دو طرفه چیست ؟
به طور کلی چسب ها حلال های زیادی دارد، مثل الکل، استون، نوشابه، نمک، محلول آب و صابون و ...
چسب دو طرفه را چطور از روی دیوار پاک کنیم ؟
برای کندن چسب دو طرفه از روی دیوار از حلال های بسیار قوی مثل استون استفاده نمایید.
ارسال نظر / پرسش در مورد چگونه چسب دو طرفه را از روی سطوح مختلف جدا کنیم ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح