چسب آنتی باکتریال توالت فرنگی چیست؟ آموزش چسباندن + علت سیاه شدن آن

اگر در منزل یا محل کار خود از توالت فرنگی استفاده می کنید، حتما به یک چسب آنتی باکتریال برای چسباندن توال فرنگی و درزگیری آن نیاز دارید. ما در این مقاله هر آنچه لازم است درباره چسب آنتی باکتریال توالت فرنگی بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. برای اطلاع از بهترین چسب برای چسباندن توالت فرنگی، روش درزگیری اطراف توالت فرنگی و علت سیاه شدن چسب دور توالت فرنگی تا انتهای ما مقاله با ما همراه باشید.

بهترین چسب برای درزگیری توالت فرنگی چسب سیلیکون آنتی باکتریال است

بهترین چسب برای چسباندن توالت فرنگی چیست ؟

از آن جا که سرویس بهداشتی هر چقدر هم تمیز نگه داشته شود، باز هم یک محیط آلوده و مستعد رشد قارچ و باکتری است، بنابراین برای درزگیری و چسباندن توالت فرنگی نیاز به چسب آنتی باکتریال دارید.
برخی برای درزگیری توالت فرنگی از چسب سیلیکون یا همان چسب آکواریوم معمولی استفاده می شود. این چسب ها حالت لاستیکی دارند و به دلیل قرار داشتن مداوم در معرض آب و رطوبت، مستعد رشد و تکثیر انواع کپک ها هستند. پس چسب های معمولی گزینه مناسبی نیستند. بهترین چسب برای چسباندن توالت فرنگی و درزگیری آن، چسب سیلیکون آنتی باکتریال است.
در ادامه اطلاعات بیشتری درباره چسب آنتی باکتریال توالت فرنگی، در اختیارتان قرار خواهیم داد.

چسب سیلیکون آنتی باکتریال توالت فرنگی چیست ؟

مواد اولیه چسب سیلیکون آنتی باکتریال مثل باقی چسب های سیلیکونی یا همان چسب آکواریوم است. فقط در ساخت این نوع چسب ها از مواد ضد قارچ و ضد میکروب استفاده می شود. از چسب سیلیکون آنتی باکتریال برای درزگیری سطوح مختلف (شیشه ای، سرامیکی، سنگی و ...) و همچنین درزگیری توالت فرنگی استفاده می شود، به همین دلیل این چسب با عنوان چسب آنتی باکتریال توالت فرنگی نیز شناخته می شود.

در ساخت این چسب ها از مواد ضد قارچ و باکتری استفاده می شود

روش درزگیری اطراف توالت فرنگی با چسب آنتی باکتریال

درزگیری توالت که برای از بین بردن و پنهان کردن فواصل بین پایه توالت و کف برای داشتن ظاهری بهتر و جلوگیری از نشت بو انجام می شود، نیاز به متخصص ندارد و خود شما هم می توانید این کار را انجام دهید. فقط چسباندن و درزگیری توالت فرنگی با چسب سیلیکون توالت فرنگی، نکاتی دارد که باید رعایت کنید. به همین دلیل در این قسمت به آموزش درزگیری توالت فرنگی خواهیم پرداخت.
  • جدا کردن درزگیر قدیمی :
اگر از قبل دور پایه توالت درزگیر دارد، ه هیچ عنوان درزگیر جدید را روی آن نزنید. ابتدا چسب قبلی را با ابزار مخصوص کندن درزگیر جدا کنید. برای این کار، ابزار را در امتداد درز توالت و کف بکشید.
چنانچه ابزار مخصوص را ندارید، می توانید از کاتر یا تیغ استفاده کنید.
  • تمیز کردن پایه توالت فرنگی :
بعد از جدا کردن درزگیر قدیمی (در صورت وجود) با محلول تمیزکننده مخصوص دستشویی و یک پارچه، فواصل بین توالت و کف را شسته و تمیز نمایید. پیشنهاد می کنیم پس از اتمام تمیزکاری، محل را با کمی الکل ضدعفونی کنید.
از خشک شدن کامل آن در نهایت از صاف و محکم بودن توالت روی کف اطمینان حاصل کنید. توالت به هیچ عنوان نباید تکان بخورد.
نکته : توجه داشته باشید که برای صاف و محکم کردن توالت در این مرحله نباید از چسب درزگیر استفاده کنید.
  • برای ماسکه کردن از چسب کاغذی استفاده کنید :
چسب کاغذی را به دو طرف درز، یکی در امتداد پایه توالت و یکی در امتدا کف زمین بزنید تا هم از مالیده شدن چسب درزگیر به زمین جلوگیری کنید و هم در نهایت کار تمیز و صافی داشته باشید.
توجه : چون اغلب پایه های توالت فرنگی گرد و دارای انحنا هستند، بهتر است چندین نوار چسب کاغذی استفاده کنید تا کاملا انحنای دور پایه را پوشش دهد.
  • آماده سازی چسب
با یک چاقوی تیز لوله کاتریجی چسب آکواریوم را با زاویه 45 درجه برش دهید و سر کاتریج را به پمپ چسب وصل کنید. چسب سیلیکون باید طوری برش داده شود که به صورت روان برای درزگیری و چسباندن از نوک کاتریج خارج شود. سر کاتریج را ببرید و نازل را به آن متصل بکنید. توجه داشته باشید که سر نازل را با توجه به حجم سیلیکونی که نیاز دارید برش بزنید.
  • اعمال چسب در محل مورد نظر
ماشه را کشیده و آن را با زاویه 45 درجه نگه دارید. به آرامی و با ثابت نگه داشتن زاویه آن را حرکت دهید تا چسب روی محل موردنظر بریزد. با دست دیگسر تیوپ چسب را داخل درز بفشارید تا چسب به داخل درز برود.
  • پردازش و تمیزکردن چسب
بعد از زدن چسب، انگشت خود را در امتداد جایی که چسب کاری کرده اید، حرکت دهید. با این کار چسب به داخل درز رفته و کاملا چسبیده می شود. برای جلوگیری از کثیف شدن دستتان هم می توانید دستکش استفاده کنید. ضمنا برای تمیز کردن درزگیری می توانید از کاردک مخصوص این کار هم استفاده کنید.
  • کندن چسب کاغذی
وقتی درزگیری با چسب آنتی باکتریال توالت فرنگی تمام شد،  چسب نوواری را با زاویه 45 درجه و در جهت مخالف خودتان بکشید تا کنده شود.
  • تمیز کردن اطراف محل درزگیری شده
یک پارچه یا اسفنج بردارید و به طراف پایه توالت بکشید تا اطراف محل درزگیری که احیانا ممکن است چسبی روی آن ریخته شده باشد، تمیز شود.=

علت سیاه شدن چسب دور توالت فرنگی چیست ؟

اگر با سیاه شدن چسب اطراف توالت فرنگی و یا حتی سینک ظرفشویی مواجه شده اید، دلیل آن رشد کپک مخصوصا کپک سیاه است. در صورتی که از چسب سیلیکون و آکواریوم معمولی استفاده کنید، به دلیل رطوبتی که وجود دارد، مپک و قارچ روی آن رشد و تکثیر می شوند و بعد از گذشت مدت زمانی با سیاه شدن چسب مواجه خواهید شد.
برای جلوگیری از سیاه شدن چسب دور توالت فرنگی، باید از چسب آکواریوم آنتی باکتریال استفاده کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد چسب آنتی باکتریال توالت فرنگی و دلیل سیاه شدن آن
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح