حلال چسب کاغذ دیواری + ساده ترین و سریع ترین روش پاک کردن چسب کاغذ دیواری

پاک کردن چسب کاغذ دیواری و از بین بردن آن کار سخت و پیچیده ای نیست اما بسیاری از افراد نمی دانند که چسب کاغذ دیواری چطوری پاک میشه به همین دلیل در این صفحه می خواهیم حلال چسب کاغذ دیواری و روش کندن چسب کاغذ دیواری را به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید چسب را از روی سطح جدا کنید.
هر کسی با تجربه بسیار کم می تواند چسب کاغذ دیواری را از روی سطح جدا کند و به هیچ مهارت پیشرفته و یا ابزار گران قیمتی برای این کار نیاز نمی باشد و تنها با کمی صبر و حوصله و دقت می توانید برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری اقدام نمایید.
روش ساده پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی دیوار

چگونه چسب کاغذ دیواری را پاک کنیم ؟

قبل از هر کاری ابتدا برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری باید کاغذ دیواری را جدا کنید با این کار لایه اصلی کاغذ دیواری جدا می شود اما مقداری از لایه پشتی سلولزی به دیوار چسبیده می شود. بنابراین پاک کردن چسب شامل قسمتی از پشت کاغذ دیواری و لایه زیرین آن نیز می شود. اگر لایه زیرین کاغذ دیواری چسبندگی زیادی روی دیوار داشته باشد باید سطل و آب و محلول تمیز کننده را آماده سازی کنید.
چگونه چسب کاغذ دیواری را پاک کنیم ؟ روش هایی برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری
نکات ایمنی
برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری به دلیل این که از موادهای رطوبتی و آب استفاده می شود حتما پریز و کلید های برق را بپوشانید تا از نفوذ رطوبت و خطر برق گرفتگی در امان باشید. برای این کار می توانید از چسب نواری جهت پوشش پریزهای برق استفاده کنید.
قبل از این که با حلال چسب کاغذ دیواری شروع به پاک کردن چسب از روی سطح شوید لوازم های اتاق مانند مبل و... را خارج کنید.
همچنین به دلیل استفاده از محلول های پاک کننده باید از فرش و یا کفپوش ها نیز محافظت کنید.

نحوه تمیز کردن چسب کاغذ دیواری از روی سرامیک

ممکن است در حین نصب کاغذ دیواری با چسب ، چسب به کف سرامیک بریزد و تمیز کردن چسب کاغذ دیواری از روی سرامیک برای شما دغدغه ای باشد که نتوانید برای پاک کردن آن روشی پیدا کنید. برای تمیز کردن چسب کاغذ دیواری از روی سرامیک نیز روش هایی نیز وجود دارد که به شرح ذیل است :
پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی سرامیک به لوازم ذیل نیاز دارد:
اسفنج ، سطل ، حوله ، صابون مایع ظرفشویی ، جوش شیرین ، پارچه ، کاردک ، نوار نقاش ، دستکش لاستیکی
در مرحله اول نیاز به درست کردن محلول تمیز کننده دارید ، سطل را بردارید و آب گرم پر کنید یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین داخل اب گرم بریزید و مخلوط کنید.
مرحله دوم برداشتن چسب
دستکش لاستیکی را دستتان کنید و اسفنج را بردارید و داخل سطل فرو ببرید و آب اضافه آن را خارج کنید و در اخر اسفنج را روی چسب بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا محلول روی چسب بماند  و سپس با همان اسفنج با مقداری روغن برای پاک کردن چسب استفاده کنید. اگر چسب از سرامیک جدا نشد از یک کاردک بتونه و سرکه به داخل سطل اضافه کنید یک فنجان سرکه برای یک گالن  کافیست.
روش دوم
سرکه را با اب جوش ترکیب کنید و روی چسب اسپری کنید تا 10 دقیقه بماند و سپس کاغذ دیواری را با چاقو بتونه بتراشید. اب گرم و سرکه کاغذ را شل می کند و استحکام آن را کاهش می دهد. می توانید از حلال چسب کاغذ دیواری به صورت اماده نیز استفاده کنید که نیاز به هیچ یک از این ترکیبات نمی باشد این حلال ها به صورت اسپری در بازار موجود می باشند. حلال چسب یکی از پرطرفدارترین نوع حلال ها می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این چسب مقاله چسب کاغذ دیواری چیست ؟ را مطالعه نمایید.

حلال چسب کاغذ دیواری چیست ؟

برای جدا کردن چسب باید از محلول هایی استفاده شود که بتواند استحکام چسب را کاهش دهد. حلال چسب کاغذ دیواری می تواند ترکیبی از محلول هایی باشد که شاید در هر خانه ای پیدا شود. این ترکیبات موارد ذیل می باشد:
مرحله اول
  • ابتدا یک سطل 1 لیتری از آب گرم تهیه کنید سپس یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ، یک فنجان سرکه سفید را ترکیب کنید و حسابی هم بزنید. این ترکیبات با توجه به اندازه محیط چندین بار تا زمانی که آب گرم است باید مخلوط شود تا بتوان آن را برای جداسازی چسب روی دیوار اعمال کرد.
  • سطل دوم را نیز با آب گرم پر کنید و برای شستشو دیوار بعد از شستشو اول استفاده کنید. 
  • استفاده از محلول تمیز کننده ( حلال چسب کاغذ دیواری )
  • با استفاده از یک نردبان از بالای سطح دیوار شروع به استفاده از محلول تمیز کننده نمایید.
  • با استفاده از یک اسفنج سلولزی محلول را فرو کنید و خیسی اسفنج را کاملا بگیرید به طوری که اب چکه نکند. اسفنج را روی دیواری که کاغذ نصب شده بکشید و در حین حرکت اسفنج را دوباره خیس کنید. در اینجا فقط قصد خیس کردن چسب را داریم.
مرحله دوم
تمیز کردن دیوار مرطوب
پس از طی کردن مرحله اول ، دیوار را با یک پارچه میکرو فایبر با محلول تمیز کننده پاک کنید. در این حالت چسب نرم شده را مشاهده خواهید کرد و ممکن است با چند بار شستشوی مرتب به سادگی چسب از روی دیوار جدا شود اما ممکن است در برخی از سطح دیوار نقاط سر سخت نیز وجود داشته باشد.
مرحله سوم
پاک کردن چسب از روی نقاط سر سخت
اگر چسب با پارچه میکرو فایبر و محلول از بین نرفت. می توانید پارچه میکرو فایبر مرطوب را با مقداری پودر جوش شیرین نیز آغشته کنید و به محل چسب زده شده بمالید و در صورت پاک نشدن مجدد نیز می توایند با یک چاقو بتونه برای خراش شدن و جدا کردن آن استفاده کنید و با کمی فشار لکه ها از روی دیوار جدا می شود.
مرحله چهارم
شستشوی دیوار و خشک کردن آن

پس از کندن چسب کاغذ دیواری  یک عدد پارچه میکروفایبر و  تمیز را آغشته با آب کنید و با رطوبتی که پارچه دارد روی سطح دیوار بکشید. قبل از رنگ کاری و یا اقدام به هر کار دیگری باید 24 ساعت زمان برای خشک شدن سطح دیوار بدهید.

حلال چسب کاغذ دیواری چیست ؟


پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی دیوار نیاز به چند نکات مهم  دارد که به شرح ذیل می باشد :

  1. از آنجایی که کاغذ دیواری های مختلفی با ویژگی های خاص وجود دارند بهتر است روش تمیز کردن روی کاغذ دیواری را در نقطه ای که دیده نمی شود تست کنید.
  2. از یک پارچه میکرفایبر مرطوب حتما استفاده کنید. اگر چسب هنوز رطوبت دارد آن را با یک پارچه تمیز در آب گرم فرو ببرید و از ناحیه بالا شروع به پاک کردن چسب کنید.
  3. اگر چسب به طور قطره مشخصی خشک شده از یک ابزار خراش پلاستیکی رنگ برای جدا کردن چسب استفاده شود و اگر به سطح کاغذ دیواری نزدیک شدید چسب را با یک پارچه میکروفایبر مرطوب و گرم نرم کنید تا سهولت کندن چسب فراهم شود.
  4. از الکل مالشی استفاده کنید : اگر چسب با آب و محلول جدا نشد از الکل ایزو پروپیل استفاده کنید. الکل را به پنبه اغشته کنید و چسب را با دقت جدا کنید. الکل نباید به طور مستقیم روی کاغذ دیواری ریخته شود این کار باعث تغییر رنگ می شود. 10 دقیقه زمان کافیست تا با اسکرابر رنگ چسب را از بین ببرید و با پارچه میکروفایبر مرطوب کار را به انتها برسانید.
پاک کردن چسب کاغذ دیواری چگونه است ؟
با استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری ، می توانید چسب را از روی سطح جدا کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد حلال چسب کاغذ دیواری چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح