چسب کاغذ دیواری + انواع چسب کاغذ دیواری و کاربردهای آن

چسب کاغذ دیواری یکی از مهم ترین لوازم هایی است که برای نصب کاغذ دیواری استفاده می شود و نقش مهمی برای استحکام کاغذ دیواری پس از نصب دارد. بنابراین در انتخاب این چسب باید نکات های مهمی را بدانید چرا که با محبوبیت زیاد آن ،  انواع چسب کاغذ دیواری با برندهای مختلف و با ویژگی های متفاوت تولید شده اند که با کسب اطلاعات کافی می توانید بهترین انتخاب ، در این زمینه داشته باشید.

چسب کاغد دیواری و انواع چسب کاغذ دیواری کدام اند ؟

چسب کاغذ دیواری چیست؟

چسب کاغذ دیواری که به آن خمیری کاغذ دیواری نیز می گویند ، یک چسب مخصوص برای نصب کاغذ دیواری روی سطح دیوار است. این چسب بر پایه نشاسته اصلاح شده و یا متیل سلولز ساخته شده که می تواند کاغذ دیواری را روی سطح بچسباند و در انواع مختلفی با ویژگی های خاص تولید و به بازار عرضه می شوند. برای چسباندن کاغذ دیواری نمی توان از هر نوع چسبی استفاده کرد از این رو تولید کنندگان توانسته اند با تولید چسب مخصوص کاغذ دیواری نیاز افراد را برای نصب کاغذ دیواری برطرف سازند.

چسب کاغذ دیواری چیست ؟ چسب کاغذ دیواری برای نصب کاغذ دیواری

انواع چسب کاغذ دیواری در بسته های مختلف کیسه و یا جعبه که با آب ترکیب می شوند و خمیر تولید می کنند با برندهای مختلف به بازار عرضه می شوند. البته این چسب ها نوع آماده ای نیز دارند که روش استفاده از آن ها آسان تر است. برخی از انواع چسب کاغذ دیواری نیز به صورت پودری هستند که مطابق با دستو العملی که بر روی محصول درج شده باید با آب ترکیب شوند و به دست آوردن قوام و خیس کردن این چسب ها هر کدام معمولا در بسته بندی محصول درج شده است و از هم مهم تر محل نگهداری آن ها باید در جای خشک باشد. در این صفحه قصد داریم شما را با انواع چسب کاغذ دیواری بیشتر آشنا کنیم بنابراین اگر در مورد این چسب آشنایی کامل ندارید پیشنهاد می شود تا اخرین مطالب با ما همراه باشید.

انواع چسب کاغذ دیواری کدام اند ؟

برای چسباندن کاغذ دیواری باید از چسب مخصوص خود استفاده کنید برای مثال برخی از چسب ها مخصوص ترمیم کاغذ دیواری می باشد. به طور معمول انواع چسب کاغذ دیواری به صورت خشک یعنی پودری در کیسه ها و در وزن های مختلف می باشند که هنگام نصب کاغذ دیواری با ترکیب مشخص شده با آب ، آماده چسباندن بر روی سطح می شوند البته برخی از برندها و شرکت ها توانسته اند این چسب را به صورت آماده نیز تولید کنند. انواع چسب پودری کاغذ دیواری نیز در چند نوع است و باید به توجه به نوع کاغذ دیواری و سطحی که قصد نصب کاغذ دیواری را دارید باید چسب مورد نظر انتخاب شود.
انواع چسب کاغذ دیواری به شرح ذیل می باشد:
  • چسب پودری با حلال آب سرد ( خمیر آب سرد)
  • چسب کاغذ دیواری چند منظوره
  • چسب کاغذ دیواری با چسبندگی فوق العاده قوی ( چسب سنگین )
  • چسب پوستری و یا چسب فوری
  • چسب مایع کاغذ دیواری
چسب پودری با حلال آب سرد چیست؟
چسب پودری با ترکیب آب سرد تهیه می شود و برای استاد کارانی مناسب است که میزان غلظت چسب را تشخیص دهند چرا که اهمیت غلظت چسب در مطالب قبل شرح داده شد .چسب پودری چسبندگی فوق العاده بالایی دارد اما قابلیت خشک شدن سریع را ندارد این چسب برای کسانی مناسب است که تمایل داشته باشند بعد از مدتی ،  از اسپری رنگ به جای کاغذ دیواری استفاده کنند چرا که جدا کردن آن بسیار آسان است و فقط کافیست با استفاده از اسپری آب کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنند.تنها معایب این نوع چسب این است که به طور کامل با آب ترکیب نمی شود.
توضیحات کلی و مهم این چسب  را می توان اینگونه بیان کرد که به صورت پودری می باشد و باید با آب سرد به میزان تعیین شده ترکیب شود.در این نوع چسب غلظت چسب بسیار مهم است. جدا کردن کاغذ دیواری در این چسب بسیار آسان است و برای کسانی که پس از مدتی تمایل به رنگ آمیزی با اسپری را دارند می توانند با اسپری آب به راحتی کاغذ دیواری را از روی سطح جدا کنند.
خمیر چند منظوره چیست؟
خمیر همه منظوره برای دیوارهای مرطوب بیشتر استفاده می شود.این نوع چسب ، خاصیت ضد قارچ دارد و در محیط های مرطوب از ایجاد قارچ و کپک جلوگیری می کند به همین دلیل به این مدل چسب ها ، چسب کاغذ دیواری همه منظوره ضد قارچ نیز می گویند و  برای نصب کاغذ دیواری در محیط های آشپزخانه بسیار کاربرد دارد.
برای چسباندن کاغذ دیواری و یا ترمیم کاغذ دیواری از اسپری چسب نیز می توانید استفاده کنید
خمیر سنگین چیست؟
چسب سنگین مخصوص کاغذ دیواری بر پایه وینیل ساخته شده است و برای افزایش استحکام آن از رزین مصنوعی نیز استفاده شده است. ترکیبات این چسب به گونه ای است که سریع خشک می شود و چسبندگی با استحکام بالایی را ایجاد می کند از این رو برای نصب کاغذ دیواری های سنگین که خطر سقوط دارند استفاده می شد. بنابراین چسب سنگین برای کاغذ دیواری های ضخیم و سنگین کاربرد دارد. این چسب بهترین گزینه برای کاغذ دیواری هایی از جنس پارچه ای ، ابریشمی یا چوب پنبه ای می باشد.
 این نوع چسب به دلیل خشک شدن سریع به سختی از دیوار جدا می شوند و فرصت کمی برای جبران خطا دارد. برای نصب پوستر و کاغذ دیواری های ضخیم این نوع چسب پیشنهاد می شود. اما اگر هر سال کاغذ دیواری را تعویض می کنید از چسب هایی که قدرت چسبانندگی بالایی دارند استفاده نکنید.
چسب پوستری چیست؟
یکی دیگر از انواع چسب کاغذ دیواری ، چسب پوستری و یا همان چسب فوری است که بهترین چسب کاغذ دیواری برای نصب کاغذ دیواری محسوب می شود و هیچ تغییر شکلی روی ظاهر کاغذ دیواری پس از نصب ایجاد نمی کند.
به طور کل این چسب برای نصب کاغذ دیواری مناسب است و کم ترین تاثیر گذاری بر ظاهر کاغذ دیواری دارد و تغییری در ساختار آن ایجاد نمی کند.
چسب کاغذ دیواری مایع یا آماده چیست؟
این چسب ها به صورت آماده مصرف هستند وقیمت بالاتری نسبت به چسب های دیگر دارد به همین دلیل معمولا برای ترمیم کاغذ دیواری از این نوع چسب استفاده می شود و برای نصب کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد چرا که هزینه بالای آن ، برای نصب کاغذ دیواری به صرفه نمی باشد.
اگر قصد پاک کردن این نوع چسب ها را دارید باید از حلال چسب کاغذ دیواری استفاده کنید.
اکنون که با انواع چسب کاغذ دیواری آشنا شدید در ادامه مطالب به چند نوع از کاغذ دیواری نیز اشاره شده است.

کاغذ دیواری وینیل چیست ؟

این طرح ها کاغذهایی هستند که از طریق یک لایه وینیلی چاپی محافظت می گردند و در برابر سایش و خراشیده شدن بسیار مقاوم اند و جلوه ی درخشانی دارند. کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل قابل شستشو هستند و و در دو نوع سایز 5 متر و 16 متر به فروش می رسند.این نوع کاغذ دیواری برای اطاق کودک بسیار مناسب است. 

کاغذ دیواری بافت دار چیست؟

کاغذهای بافت دار برای دیوارهایی که نامیزان هستند مناسب ترند زیرا با برآمده بودنشان نقص های روی دیوار را پوشش می دهد و نوع نصبشان مانند کاغذهای استاندارد است اما برای جدا کردن این نوع کاغذها به خیساندن بیشتری نیاز می باشد. کاغذ دیواری بافت دار و یا همان کاغذ دیواری مخملی تکه هایی از جنس مخمل پارچه ای و یا مخمل پلاستیکی استفاده شده و به همین دلیل به کاغذ دیواری مخملی معروف هستند و به دلیل به کارگیری تکه های مخمل در این نوع کاغذ دیواری ، قابلیت شستشو ندارد و به دلیل جلوه بسیار زیبایی که به محیط می بخشد از کاغذ دیواری ساده قیمت بالاتری دارد.

کاغذ اناگلیپتا و لینکراستا چیست؟

اناگلیپتا یک کاغذ دیواری برجسته ای است که در دوره ویکتوریا بوده و از ترکیب نخ و کاغذ درست می شود این کاغذ هنگامی که مرطوب باشد از بین رولرهای حک کننده الگوها عبور کرده و باعث حک شدن طرح روی کاغذ میگردد این نوع کاغذها برای مکان هایی که از فرسایش بیشتری برخودارند مانند راهروها مناسب است . کاغذ آناگلیپتا بدون رنگ تولید می شود و برای طرح دادن دکوراسیون اطاق خواب بسیار مناسب است همچنین لینکراستا مانند آناگلیپتا دارای پوشش دیواری حک دار است و از ترکیب لینولیوم ساخته شده و مقاومت بیشتری دارد.

کاغذ دیواری قهوه ای وینیلی چیست ؟

کاغذ دیواری قهوه وینیلی دارای الگوی برآمده از طریق یک فرآیند چاپی خاص است و می تواند یک اثر سه بعدی را ایجاد کند ، طرح های استفاده شده تقریبا قدیمی هستند اما جدیدا طرح های جدید نیز گسترش یافتند .
اگر علاقه مند به مطالعه دیگر مقالات هستید ، مقاله اسپری قالب چیست ؟ پیشنهاد می شود.
آیا می توان از چسب چوب برای نصب کاغذ دیواری استفاده کرد.
استفاده از چسب چوب برای نصب کاغذ دیواری به دلیل این که کاغذ را شکننده می کند و به دیوار آسیب می زند توصیه نمی شود.
بهترین چسب برای نصب کاغذ دیواری کدام است ؟
چسب ها با توجه به انواع جنس کاغذ دیواری انتخاب می شوند و در ابتدا برای انتخاب بهترین چسب باید نوع جنس کاغذ دیواری را مشخص کنید.
آیا امکان جداسازی چسب از روی کاغذ دیواری وجود دارد؟
بله. با استفاده از حلال چسب کاغذ دیواری می توانید چسب را از روی سطح جدا کنید
ارسال نظر / پرسش در مورد چسب کاغذ دیواری چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح