قفل کتابی چیست؟ + انواع قفل کتابی و کاربردهای آن

ویژگی انواع قفل کتابی
بدنه قفل های کتابی از جنس های مختلفی مانند فولاد و یا برنجی ساخته شده اند و برخی از قفل ها دارای روکش و برخی بدنه ای ضد اسید دارند و کلید هایی که برای این نوع قفل ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای سه نوع کلید ساده ، کلید کامپیوتری و یا چهار پر می باشند .
همانطور که قبلا هم گفته شد بدنه قفل کتابی بهتر است از فولاد و یا برنج ساخته شود مکانیزم قفل در این بدنه قرار می گیرد . قفل های فولادی و یا برنجی به دلیل کیفیت بالا در برابر سایش ، ضربه و ...دوام بسیار زیادی دارند همچنین بهترین قفل کتابی ، قفلیست که بدنه ای تو پر داشته باشد . قسمت دیگر قفل کتابی ، سیلندریست که به صورت میله استوانه ای درون قفل قرار دارد و از قسمت دیگر به صورت آزاد می باشد و زمانی که قفل بسته می شود بازوی قفل به داخل بدنه قفل کتابی وارد می شود و در زمان باز شدن از قفل کتابی خارج می شود .
از اجزای مهم دیگر قفل کتابی ، کلید قفل محسوب می شود که برای باز و بسته کردن قفل کتابی مورد استفاده قرار می گیرد . البته همانطور که ذکر شد برخی از قفل های کتابی کلید ندارند و با استفاده از رمز بر روی صفحه کلید ، قفل به راحتی باز و بسته می شود .
آیا قفل کتابی بهتر از قفل آویز است ؟
دستگاه برش قفل پس از گذشت زمان پیشرفت بسیار زیادی کردند و همین باعث شد تا قفل های کتابی ساخته شوند  چرا که با استفاده از این دستگاه به راحتی می توانستند قفل های آویز را باز کنند .
زمانی که قفل های کتابی ساخته شد درب های آکاردئونی در آهنگری نیز تولید شدند و به طور کل قفل کتابی با درب های آکاردئونی مکمل یکدیگر شدند و با ساخت این نوع درب ها و قفل کتابی به نحوی از ورود سارقان جلوگیری می شود .
قفل کتابی چگونه از  مغازه محافظت می کند ؟
بسیاری از عموم برای محافظت از مغازه ها و ماشین ها از قفل کتابی استفاده می کنند با بستن قفل کتابی به کرکره مغازه ، زبانک قفل به هیچ عنوان پیدا نمی شود و این یکی از مهم ترین ویژگی های قفل کتابی محسوب می شود چرا که این ویژگی مغازه را در برابر سارقان محافظت می کند .
 بهترین قفل کتابی ، چه قفلی است ؟
معمولا قفل های کتابی از کلیدهای تخت استفاده می شود چرا که کپی کردن کلیدهای تخت نسبت به کلیدهای یک ردیف دندانه بسیار سخت تر است .
برای خرید قفل کتابی حتما به محل قرار گیری ساچمه قفل توجه کنید زیرا میزان آسیب پذیری قفل را در برابر انواع سوراخکاری تعیین می کند .
قفل های کتابی که از بدنه ضعیف تری ساخته شده اند با ورود فشار کم به گوشواره ، بدنه آن به راحتی می شکند این نوع قفل های کتابی نسبت به سایر قفل ها از قیمت بسیار ارزانی برخوردارند و باعث می شود برای مغازه و ماشین از این نوع قفل های بی کیفیت استفاده نکنند .
برای بستن درب مغازه ، درب آکاردئونی،قفل کتابی بهترین قفل می باشد
 
 
قفل کتابی چیست؟
قفل کتابی برای بستن درب ورودی و خروجی ساختمان ، مغازه ها استفاده می شود و حفظ امنیت را برای جلوگیری از سرقت فراهم می کند.
قفل کتابی بهتر است یا قفل آویز؟
باز کردن قفل های کتابی کار ساده ای نیست اما قفل های آویز قفل های قدیمی هستند که نسبت به قفل های کتابی برای باز شدن مقاومت کم تری دارند.
قفل کتابی ضد سرقت چیست؟
این نوع قفل کتابی دارای مغزی های منحصر به فردی هستند که ضد برش اند و به آن قفل کتابی ضد سرقت می گویند.
ارسال نظر / پرسش در مورد قفل کتابی چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح