آموزش سوراخکاری دیوار با دریل + نکات مهم سوراخکاری

 سوراخکاری دریل  کار سخت و یا پیچیده ای نیست و تنها کافیست با کمی مهارت و دقت لازم از دریل برای سوراخکاری دیوار ، کابینت و موارد بسیار دیگر استفاده کنید و نیازی به هیچ استادکاری که کار سوراخکاری دریل را انجام دهد ، نداشته باشید. دریل ابزاریست که در مصارف خانگی ، کارگاه های کوچک و بزرگ برای سوراخکاری سطح های مختلف استفاده می شود و در دسته ضروری ترین ابزار در هر جعبه ابزاری محسوب می شود. کاربرد دریل را می توانید در سوراخکاری دیوار برای نصب شلف ها ، نصب تابلوها ، قاب عکس ، کابینت ، لوستر و موارد بسیار دیگر مشاهده کنید به طور کلی بدون داشتن این ابزار کار سوراخکاری غیر ممکن و سخت می شود. در این صفحه شما را با بهترین دریل برای سوراخ کاری و سایر موارد مرتبط با دریل آشنا خواهیم کرد و پیشنهاد می شود تا آخرین مطالب با ما همراه باشید.

روش سوراخکاری دیوار با دریل و سطح های مختلف

سوراخکاری دیوار با دریل

دریل ها انواع مختلفی دارند و قبل دریل کاری باید ابتدا سطحی که قصد دریل کاری آن را داریم بررسی کنید که از چه جنسی ساخته شده است در واقع مشخص کردن جنس سطح مورد نظر انتخاب دریل و مته را برای شما آسان تر می کند چرا که برای سوراخکاری هر سطحی دریل و مته مخصوص خودش باید استفاده شود.

برای سوراخکاری دیوار با دریل نیز باید از دریل مخصوص خودش استفاده شود.

 

برای سوراخکاری دیوار با دریل باید دریل مخصوص خودش را انتخاب کنید.

بهترین دریل برای سوراخکاری

بهترین دریل برای سوراخکاری روی سطح دیوار باید از ویژگی هایی برخوردار باشد که بتواند بدون شکستگی مته در حین دریل کاری دیوار و قدرت لازم کار سوراخکاری را به نحو عالی انجام دهد. همانطور که می دانید این ابزار در توان و مدل های مختلفی با توجه به نیاز کاربر تولید شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این ابزار پر کاربرد برای سوراخکاری روی سطح دیوار باید داشته باشد این است که حتما حالت چکشی به صورت ضربه زدن روی سطح را داشته باشد. دومین موردی که دریل را به عنوان بهترین دریل برای سوراخکاری معرفی می کند داشتن حالت کنترل سرعت آن است و سومین مورد بررسی توان و قدرت این ابزار ، نوع سه نظام ، سایز سه نظام ، انتخاب نوع مته و... می باشد.

بهترین دریل برای سوراخکاری باید از ویژگی های برتری برخوردار باشد.

سوراخکاری دیوار با دریل چکشی

دریل چکشی همانطور که از نامش مشخص است علاوه بر چرخش برای سوراخکاری ضربه هایی به صورت چکشی روی سطح وارد می کند که باعث وارد شدن مته داخل سطح مصالح های دیوار می شود. دریل های ساده به هیچ عنوان نمی توانند سوراخکاری روی سطح دیوار را انجام دهند و استفاده از نوع ساده آن نه تنها دیوار را برای سوراخکاری آماده نمی کند بلکه باعث شکسته شدن مته نیز می شود. بنابراین بهتر است برای سوراخکاری سطح دیوار حتما از نوع چکشی استفاده کنید.

مزیت کنترل دور سرعت دریل برای سوراخکاری دیوار
وظیفه دیمر کنترل سرعت دریل این است که سرعت دریل را با شیب ملایمی زیاد می کند تا افراد بتوانند با کنترل روی دریل ، سوراخکاری روی سطح دیوار را انجام دهند. نداشتن دیمر کنترل سرعت دریل در حین سوراخکاری نه تنها سطح را سوراخ نمی کند بلکه با فشار دادن شاسی می تواند به سطح دیوار و حتی خود شما اسیب وارد کند به همین دلیل است که وجود دیمر کنترل سرعت در دریل برای سوراخکاری دیوار از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم به توضیح است که در بازار دو نوع دیمر روی دریل ها وجود دارد دیمر به صورت ولوم چرخشی و دیمر گازی که نوع دیمر گازی استاندارد تر و مناسب تر می باشد و بدین صورت است که افراد با فشار دادن شسی دریل سرعت دریل را افزایش می دهند و نوع دیمر گازی بسیار گزینه مناسبی در انتخاب این ابزار می باشد.
کلید چپگرد راستگرد دریل
داشتن حالت کلید چپگرد راستگرد دریل این امکان را به شما می دهد که در حین سوراخکاری بتوانید با فشار دادن کلید چپگرد راستگرد حالت چرخش مته را برای سوراخکاری به چپ و راست هدایت کنید. انتخاب این حالت برای سوراخکاری دیوار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
بهترین دریل برای سوراخکاری دیوار دریل برقی است یا دریل شارژی ؟
دریل برقی برای مصارف خانگی بسیار بهتر است چرا که دریل های برقی نسبت به دریل های شارژی از کیفیت و قدرت بالاتری برای سوراخکاری برخوردارند و نیازی به تعویض باتری و موارد بسیار دیگر که برای دریل شارژی باید هزینه کرد را ندارد بنابراین توصیه می شود برای داشتن یک دریل خانگی از نوع برقی آن استفاده کنید.
انتخاب مته مناسب برای سوراخ کاری دیوار
برای سوراخ کردن دیوار با دریل باید از مته مخصوص سوراخکاری دیوار استفاده کنید اما چه نوع مته ای می تواند برای سوراخکاری دیوار مناسب باشد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مته الماسه به دلیل داشتن نوک فلزی و مقاومت بالای آن ها در برابر حرارت و خوردگی بهترین انتخاب برای سوراخکاری روی سطح دیوار محسوب می شود جنس نوک این مته ها از جنس فولاد کارباید یا تنگستن ساخته شده که مقاومت مته الماسه را در حین سوراخکاری بیشتر می کند. در عین حال باید توجه کنید که مته الماسه در انواع و تعداد شیارهای مختلف مانند مته 4 شیار ، مته 5 شیار تولید می شوند و هر چه تعداد شیار در این مته های الماسه بیشتر باشد کار سوراخکاری ظریف تر و نرم تر صورت می گیرد.

 

نحوه نصب مته دریل

چگونه می توان مته را به دریل متصل کنیم ؟ برای نصب مته نیاز به ابزاری به نام سه نظام در دریل است. دریل ها معمولا دارای سه نظام اتومات و یا از نوع دستی آچار خور می باشند. نحوه نصب مته دریل یکی از مهم ترین مراحلی است که برای نصب مته باید آموزش دیده باشید.سه نظام های دستی ابتدا باید سه نظام به اندازه قطر مته باز شود و انتهای مته داخل سه نظام قرار بگیرد سپس با چرخاندن سه نظام مته در مرکز ابزار قرار می گیرد اما در سه نظام هایی مانند سه نظام اتومات برای باز و بسته کردن مته نیازی به آچار خاصی ندارید.
نحوه نصب مته دریل
سه نظام دریل معمولا بسیار کم استهکاک هستند و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و نوع سه نظام sds برای تخریب ساخته شده است. این قطعه در سایز 10 ، 13 و 16 موجود هستند و اندازه آن با حداکثر قطر مته ساخته می شود این اندازه ها حداکثر قطری است که مته می تواند در آن جا بگیرد.
برای سوراخکاری های خانگی می توانید از سه نظام سایز 16 استفاده کنید در غیر این صورت باید از نوع چهار شیار استفاده کنید.
اگر سرعت دور آزاد بیشتر از 5000 باشد برای این که مته را متصل کنید باید از کولت استفاده کنید اما اگر کمتر از 5000 باشد انواع سه نظام برای متصل شدن مته کافی است.
اگر قصد تخریب دیوار را دارید باید از مته های چند شیار sds  استفاده کنید.

 

نکات مهم بستن مته به دریل چکشی

  1. حتما به نوع بستن مته به سه نظام دقت کنید که در مرکز سه نظام بسته شود.
  2. دنباله مته را در سه نظام قرار دهید.
  3. از محکم بودن مته داخل سه نظام مطمعن شوید تا در حین کار دچار لغزش مته نشود.

نحوه سوراخکاری با دریل

پس از این که دریل و مته مناسب را انتخاب کردید حالا نوبت به اصلی ترین مرحله یعنی دریل کاری دیوار می رسد. سوراخکاری دیوارهای خانگی کار سخت و پیچیده ای نیست و کافیست به نکات های مهم آن دقت کنید.
  1. قبل از سوراخکاری سطح را بررسی کنید که محل عبور سیم و کابل نباشد.
  2. با خودکار محل سوراخکاری را علامت بزنید.
  3. سوراخکاری در حالت چکشی صدای زیادی دارد بهتر است از گوش گیر استفاده کنید.
  4. برای سوراخکاری از عینک و ماسک برای جلوگیری از ورود گرد و غبار استفاده کنید.
  5. قبل از سوراخکاری دیوار حتما از استحکام دیوار مطمعن شوید.
  6. ایمنی در حین استفاده از دریل را رعایت کنید وزن دریل و فشار آن رو به جلو برای سوراخکاری ممکن است تعادل شما به هم بزند.
  7. عمق سوراخکاری را مشخص کنید برای این کار می توانید از چسب نواری روی مته استفاده کنید.
  8. در حین سوراخکاری مرحله آخر فشار دریل به جلو را کم کنید چون امکان خالی کردن مته در دیوارهایی مانند آجرهای سفالی وجود دارد.
  9. دریل را در سوراخکاری با دقت و کنترل لازم نگه دارید یعنی نه زیاد شل و نه زیاد محکم
  10. با دقت کافی کار سوراخکاری ر انجام دهید و با داغ شدن مته ، مته را داخل اب خنک قرار دهید.
  11. برای سوراخکاری کاشی و سرامیک ، سوراخکاری را وسط دو کاشی انجام دهید یا با استفاده از سنبه روی محل سوراخکاری کاشی ضربه بزنید این ضربه از سر خوردن سر مته جلوگیری می کند.
  12. برای سوراخکاری با دریل چکشی از سرعت پایین مته استفاده کنید و برای تخریب از سرعت بالاتر
  13. سوراخکاری در حالت چکشی از بالای سطح صورت می گیرد و تمام وزن دریل روی ان متمرکز می شود و باعث ایجاد ضربه شدیدتر می شود که باعث لب پر شدن کاشی می شود به همین دلیل بهتر است از سرعت کمتری استفاده کنید.
  14. پس از سوراخکاری در حین کار به هیچ عنوان فوت نکنید این کار باعث برگشت گرد و خاک به چشمانتان می شود. با کمک چرخش مته این گرد و خاک از بین می رود.
  15. در صورت استفاده از رولپلاک آن را با قطر و طول سوراخ مطابقت دهید.
  16. برای سوراخکاری فلزات و ایجاد سوراخ های بزرگ از گردبر استفاده کنید. گردبرها می توانند ورق های فلزی مانند آلومینیوم و فولاد را به خوبی برش دهند.
آیا سوراخکاری نیاز به استادکار دارد؟
خیر، سوراخکاری دریل کار سخت و یا پیچیده ای نیست و تنها کافیست با کمی مهارت و دقت لازم از دریل برای سوراخکاری دیوار ، کابینت و موارد بسیار دیگر استفاده کنید و به هیچ استادکاری برای این کار نیاز نیست.
چه مته ای برای سوراخ کردن دیوار مناسب است؟
مته الماسه دارای نوک فلزی و مقاومت بالایی در برابر حرارت و خوردگی می باشد، بنابراین بهترین انتخاب برای سوراخکاری روی سطح دیوار محسوب می شود.
اعدادی که در کنار نام مته استفاده می شود به چه معناست؟
این اعداد در واقع معرف تعداد شیارهای روی مته هستند. هر چه تعداد شیار بیشتر باشد معمولا سوراخ ظریف تری ایجاد خواهید کرد.
ارسال نظر / پرسش در مورد آموزش سوراخکاری دیوار با دریل
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح