بخارشوی | راهنمای خرید بخارشوی خانگی + موارد استفاده از بخارشوی

دستگاه بخارشوی وسیله ای کاربردیست که بدون اضافه کردن مواد شوینده قابلیت شستشو و ضد عفونی کردن محیط و لوازم های خانگی توسط بخاری که ایجاد می کند را دارد. این ابزار بهترین جایگزین برای مواد شوینده جهت پاک کردن و تمیز کاری کف آشپزخانه ؛ کاشی ، سرویس های بهداشتی و موارد بسیار دیگر می باشد. بخارشوی قابلیت ضد عفونی کردن وسایل و حتی پاک کردن چربی و بوی نامطبوع از روی لوازم های خانگی مانند مبل را دارد و نسبت به تمیزکاری های روش های سنتی از سرعت بالاتری در نظافت برخوردار می باشد. در این صفحه قصد داریم شما را با کاربرد بخارشوی برای فرش و سایر سطوح و مزایا و معایب استفاده از آن بیشتر آشنا کنیم پیشنهاد می شود تا آخرین مطالب با ما همراه باشید. 
دستگاه بخارشوی ابزاری برای نظافت لوازم های منزل

بخارشوی چیست ؟

بخارشوی وسیله ایست که برای نظافت سطوح ، آب را به بخار تبدیل می کند و معمولا بخارشوی ها یا از طریق بخار و یا از طریق مکش سطوح مختلف را تمیز می کنند و کاربرد آن ها بر اساس نوعشان متفاوت است ، در واقع بخارشوی ها به دو  دسته بخارشوی مکش دار و یا بخارشوی دستی تقسیم می گردند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. استفاده از بخارشوی خانگی علاوه بر این که آلودگی ها را از بین می برد بلکه باعث صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت نظافت نیز می شود.

بخارشوی چیست؟ کاربرد بخارشوی در خانه برای نظافت مبل و فرش

بخارشوی دستی چیست ؟

بخارشوی هایی که سری آن ها به بدنه متصل هستند تی بخار گفته می شود و معمولا بخارشوی هایی که دارای برس چرخان و یا دوارند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند زیرا برای نظافت سطوحی مانند سرامیک ، پارکت ، سنگ ، فرش و موکت مناسب تراند .
اما بخارشوی هایی که برای نظافت اجاق گاز و سرویس بهداشتی استفاده می شوند در سایزهای کوچک تری تولید می شوند ، همچنین برخی بخارشوی های چند منظوره در بازار عرضه می شوند که لوازم جانبی های مختلفی دارند و برای از بین بردن لکه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

بخارشوی مکش دار چیست ؟

بخارشوی مکش دار مجهز به دو مخزن می باشد که یک مخزن برای تمیز کردن سطوح ، آب را به بخار تبدیل می کند و مخزن دیگر آب های کثیف را در آن جمع آوری می نماید و شما بر اساس نوع استفاده تان می توانید بخارشوی مناسب خود را انتخاب کنید. بخارشوی مکش دار خانگی به دلیل این که دارای سیستم وکیوم است قابلیت این را دارد که پس از نظافت رطوبت سطح را نیز بگیرد و سطح را کاملا خشک کند این وسیله برای نظافت مبلمان و فرش بهترین گزینه می باشد.

مزایا بخارشوی

هرمحصول دارای مزایا و معایب هایی است. در اینجا قصد داریم ابتدا مزایا بخارشوی برای استفاده در منازل را مورد بررسی و بحث قرار دهیم.

  1. عدم نیاز به مواد شوینده و موادهای شیمیایی برای نظافت
  2. استفاده نکردن از مواد شیمیایی باعث ایمنی بیشتر و مقرون به صرفه تر می شود
  3. بخار باعث عدم وجود رسوب های سمی روی سطح می شود.
  4. افزایش سرعن و کیفیت
  5. میکروب زدایی قوی و سریع
  6. وجود بخار باعث کشته شدن برخی از باکتری های روی سطوح می گردد
  7. جهت تمیز نمودن اغلب سطوح ها مناسب اند .
  8. با استفاده از بخارشوی برای نظافت سطوح دیگر به مفاصل های دستتان فشار نمی آید و دچار خستگی نمی شوید ، همچنین پوست دستتان که قبلا در این کارها دچار آسیب می شد سالم می ماند .

معایب بخارشوی

برخی از مخزن های بخارشوی محدود هستند و زمانی که آب داخل مخزن تمام می شود باید مدت زمانی را صرف کنید تا خنک شود سپس آب مخزن را پر کنید. اگر اطلاع کافی از استفاده صحیح بخارشوی نداشته باشید ممکن است بخار آب باعث سوختگی شود و این تنها معایب بخارشوی محسوب می شود.

کاربرد بخارشوی

  • کاربرد بخارشوی برای نظافت اجاق گاز
نظافت اجاق گاز و پاک کردن چربی ها روی آن یکی از کارهای سخت نظافتی است در بازار اسپری های تمیز کننده سطوح نیز وجود دارد اما معمولا این نوع اسپری ها سمی بوده و محیط منزل را با بوی مواد شیمیایی پر می کند شما می توانید به جای آن ها از بخارشوی استفاده کنید ، با استفاده از بخارشوی دیگر بوی نامطبوعی در فضای خانه پخش نمی شود و به راحتی می تواند چربی ها و کثیفی های روی گاز را تمیز کند ، همچنین برای تمیز نمودن فر با بخارشوی مراقب باشید که به المنت فر برخورد نکند زیرا ممکن است فر از کار بیفتد و برای تمیزکاری درهای شیشه ای آن می توانید برس بخار شوی را وصل کنید و به راحتی چربی ها را از بین ببرید و برای نظافت میله های فلزی از برس سیمی می توان استفاده کرد و اگر  کارایی آن را کامل وارد نیستید می توانید روی سطح بی استفاده امتحان کنید و پس از مطمعن شدن مکان اصلی را نظافت کنید .
  • کاربرد بخارشوی برای نظافت باربیکیو
تمیز کردن بارببیکیو نیز یکی از کارهای سخت نظافت است با استفاده از بخارشوی این کار سخت را می توانید آسان کنید ، همچنین  نظافت را در محیط های باز انجام ندهید زیرا بخارشوی ها در هوای مرطوب کاربرد و کارایی ندارند و برای نظافت ، می توانید مانند نظافت فر ، عمل کنید .
  • کاربرد بخارشوی برای تمیز کردن فریزر و ذوب کردن یخ
برای باز کردن یخ فریزر دیگر نیازی نیست که با کاردک آن را جدا کنید با استفاده از بخارشوی می توانید برفک های یخچال را از بین ببرید همچنین بخارشوی یخچال را نیز ضد عفونی می کند ، برای آب شدن یخ فریزر ابتدا باید کشوهای فریزر را خارج کرده سپس یک کاسه زیر فریزر قرار دهید تا یخ ها در آن بریزند بخارشوی را روشن کرده و با استفاده از آن تکه های یخ از فریزر جدا می شوند و پس از این کار با یک پارچه مخصوص سطوح یخچال را پاک و خشک کنید .
  • کاربرد بخارشوی برای شیشه و پنجره
اغلب خانم ها از پاک کردن شیشه و پنجره بسیار متنفرند زیرا با استفاده از شیشه پاک کن و دستمال دستان شما پس از مدت زمانی خسته می شوند و شاید لکه هایی بر روی شیشه باقی بماند،  بخارشوی خانگی آلودگی ها را از سطح شیشه به آسانی پاک می کند وبدون این که دستتان احساس خستگی کند لکه ای روی شیشه ها باقی نمی گذارد.
  • کاربرد بخارشوی برای سرامیک
با استفاده از بخارشوی سطح های سرامیکی منزل و کاشی های حمام به راحتی تمیز می شوند بخارشوی همه باکتری ها و میکروب های روی سطوح را نابود می کند و بدون استفاده از موادهای شیمیایی محیطی کاملا تمیز و بهداشتی را ایجاد می نماید.
  • کاربرد بخارشوی برای مبل
کاربرد بخارشوی برای مبل این است که برخی از بخارشوی ها لوازم های جانبی برای تمیز کردن مبلمان نیز دارند ابزار مخصوص پاک کردن مبلمان را به بخار شوی وصل کرده و آن را روی مبلمان بکشید البته بهتر است برای اطمینان خاطر آن را در جایی که در دید نیست امتحان کنید سپس همه قسمت های مبل را تمیز کنید بخارشوی لکه ها و کثیفی های مبل را از بین می برد و تمیزی را به آن برمی گرداند  . همچنین می توانید با استفاده از آن دوده های روی پرده را نیز تمیز کنید .
  • کاربرد بخارشوی برای فرش
یکی از کاربرد بخارشوی برای فرش از بین بردن لکه های فرش می باشد.بخارشوی می تواند لکه های روی فرش را نیز تمیز کند البته این را باید گفت مانند شستن فرش عمل نمی کند وهمانطور که گفته شد فقط می تواند با ایجاد بخار لکه ها و بخارهای روی فرش را پاک کند. همچنین می توانید از لکه بر فرش و مبل نانو مکس نیت نیز برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.
  • کاربرد بخارشوی برای تمیزکاری شیرآب
تمیز نمودن شیرآب نیز یکی از کارهای سخت است زیرا درزهای زیادی دارند با استفاده از سری مناسب بخارشوی ، درزهای شیرآب راهم به آسانی می توانید تمیز کنید.

برای اتوکاری مدل های دارای اتو ، لکه ها و مواد چسبنده ، جدا نمودن کاغذ دیوار با سری مخصوص از دیگر کاربردهای مهم بخارشوی است .

توصیه می شود قبل از خرید بخارشوی ، درباره کاربرد آن و بهترین مارک بخارشوی بررسی لازم را انجام دهید.

راهنمای خرید بهترین بخارشوی

  • برای خرید بخارشوی ابتدا گنجایش مخزن بخارشوی را مد نظر بگیرید اغلب بخارشوی ها ظرفیتی بین 300 میلی لیتر تا 3 لیتر را دارد و بخارشویی را انتخاب کنید که ظرفیت مخزن آن پایین باشد و بتوانید در حین کار به آن آب اضافه کنید .
  • توان دستگاه نیز یکی از مواردهای مهم در خرید بخارشوی خانگی می باشد ، هرچه توان دستگاه بیشتر باشد دستگاه ، قدرت بیشتری برای تولید بخار دارد و در مدت زمان کمی بخار را به آب تبدیل می کند معمولا برای مصرف خانگی قدرت 1500 تا 2000 وات بسیار مناسب است.
  • به قدرت تولید بخار نیز باید توجه نمود واحد اندازه گیری قدرت تولید بخار بار است و هرچه این اعداد بالاتر باشند میزان قدرت بخار آن نیز افزایش می یابد بخار شوی با قدرت تولید 5-2بار برای مصارف خانگی مناسب است .اگر در خانه فضای کافی برای نگهداری بخارشوی های چندکاره را ندارید ، می توانید مدل پارویی آن را انتخاب کنید.
  •  به وزن بخارشوی نیز باید توجه کرد .قابلیت جداشدن لوله از بدنه را نیز مد نظر بگیرید جدا شدن لوله از بدنه دستگاه باعث می شود فضای بیشتر خانه شما را اشغال کند .
  • حتما قبل از خرید ایمنی و استاندارد بودن دستگاه را چک کنید زیرا در صورتی که استاندارد مناسبی نداشته باشد ، ممکن است دستگاه هنگام استفاده بخار و دمای آن افزایش یابد و باعث سوختگی شود و امکاناتی مانند مخزن ضد انفجار و قفل کودک را باید داشته باشد .
  • نحوه شستشو و جمع آوری رطوبت نیز بسیار مهم است ، برای از بین بردن آلودگی ها با بخارشوی به کمک دمای بالا فشار انجام می گردد که به دو شکل ممکن است ، بعضی از دستگاه ها با استفاده از حوله و سری های مخصوصی که دارد انجام می شود و در برخی دیگر با استفاده از مکش دستگاه رطوبت مخزن بخارشوی را جمع آوری می کند .

نکات ایمنی بخارشوی

  1. مخزن بخارشوی ها هنگام استفاده تحت فشار هستند و از باز کردن در مخزن حین گرم شدن دستگاه خودداری کنید.
  2. برای افزایش طول عمر دستگاه نیم ساعت به بخار شوی استراحت دهید و پس از گذشت زمان ، در مخزن آب ریخته و از آن استفاده کنید.
  3. بخارشوی را در دسترس کودکان قرار ندهید و بعد از هر بار استفاده آن را از دسترس کودکان دور کنید.
کاربرد بخارشوی چیست؟
تمیزکاری کفپوش ها ، پرده ها ، شیشه و پنجره ، ضد عفنونی کردن تشک ها
ارسال نظر / پرسش در مورد بخارشوی چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح