چسب سیانو اکریلات چیست ؟ نحوه افزایش استحکام سیانو اکریلات

چسب سیانوآکریلات چیست؟

سیانوآکریلات ماده ای است که به دلیل رقیق بودن لایه نازکی را روی سطح ایجاد می کند و با قابلیت فیتیله شدن و پخش شدن به طور کامل میچسبد و برای استفاده بر روی سطوح های صاف و یکنواخت چسب هایی که با ماده سیانوآکریلات ساخته می شود ، پیشنهاد می شود. چسب هایی مانند چسب قطره ای که بر پایه سیانو آکریلات ساخته شده به صورت مایع و شفاف است و ، چسبانندگی عالی بر روی لاستیک ، پلاستیک ، فلز ، چوب ، چرم ، سرامیک ، سنگ ، شیشه ایجاد می کند.

چسب سیانوآکریلات چیست؟ کاربرد چسب سیانوآکریلات در صنایع مختلف

استحکام چسب سیانواکریلات

آیا چسب بر پایه سیانوآکریلات استحکام و دوام زیادی پس از چسبانده شدن دارد؟
چسب ساندیسی یکی از انواع چسب ها بر پایه سیانو اکریلات است که استحکام بالایی در چسبانده شدن دارد و به سرعت خشک می شود و می توان از این نوع چسب برای چسباندن و اتصال سریع مواد مختلف مخصوصا در صنعت چوب استفاده کرد. حال از چه موادی در ساختار این چسب استفاده می شود که اینطور استحکام چسب را افزایش می دهد؟ موادهایی همچون سیانواکریلات ، تثبیت کننده ها ، عوامل انعطاف پذیر ، عوامل بازدارنده همگی در ساختار یک چسب تک جزئی با کیفیت تاثیر گذارند و از طریق تولید چسب 123 که معمولا شناخته شده اند سنتز می شوند. چسب های بر پایه سیانوآکریلات یکی از چسب های مهندسی نیز می باشد.

کاربرد چسب سیانوآکریلات در صنایع چوب

چسب سیانوآکریلات به دلیل استحکام بالا در چسبندگی در صنایع چوب و نجاری برای ساخت قطعات چوبی بسیار استفاده می شود و ماندگاری این نوع چسب ها بر روی قطعات چوبی زیاد است و اتصال محکمی را روی سطح چوبی ایجاد می کند.
برای این که بتوانید از چسب سیانوآکریلات برای چوب به خوبی نگهداری کنید ، ظروف باید به طور کامل مهر و موم شود تا از تبخیر شدن آب  بر روی سطح جلوگیری شود همچنین نگهداری امولسیون باید در دمای خاصی انجام شود و حتما در دمای بالاتر از انجماد نگهداری شود. دمای 5-25 درجه سانتی گراد برای شش ماه توصیه می شود.
اتیل 2 سیانو آکریلات مایعی است که در خانه نیز استفاده می شود و این ماده به دلیل گروه های غیر اشباع به راحتی پلیمریزه می گردد و با ترکیب اتیل 2 سیانو استات با فرمالدئید و با تجزیه حرارتی پلیمر به دست می اید.
ماندگاری چسب سیانوآکریلات برای چوب

کاربرد چسب سیانوآکریلات بر روی فلز

برای چسباندن قطعات فلزی ممکن است از خود بپرسید که آیا چسب های سیانوآکریلات می توانند چسبندگی بالایی روی سطح فلز ایجاد کند؟ بدون شک این چسب ها قدرت بالایی برای چسباندن قطعات فلزی و آهنی دارند. چسب هایی که بر پایه سیانو آکریلات ساخته شده اند تک جزیی هستند و برای اتصال سریع و قوی بین سطوح فلزی عالی می باشند. سمی بودن یا نبودن چسب سیانوآکریلات یکی دیگر از سوالات متداولی است که خریداران بسیار می پرسند که ما در این صفحه توضیحات کامل تری خواهیم داد. در حالی که برخی از ساختار قدیمی تر سیانو آکریلات ها می توانند باعث تحریک پوست دست و یا آلرژی شوند اما معمولا این چسب ها غیر سمی می باشند و از سازمان غذا و دارو fda  برای تماس با پوست تایید شده اند. اما در مورد ضد آب بودن چسب هایی که بر پایه سیانوآکریلات ساخته می شوند باید گفت که ، پس از فرایند تولید ، این چسب ها در برابر آب مقاومت بالایی دارند اما اگر به طور مداوم در معرض آب قرار بگیرند به طوریکه در زیر آب برای چسباندن دو قطعه استفاده شود آب به عنوان یک حلال عمل می کند و استحکام چسب را کاهش می دهد.


همه چسب ها بر پایه سیانوآکریلات ساخته نمی شوند، برخی از چسب ها مانند چسب دوقلو و چسب دوقلو فولاد بر پایه اپوکسی ساخته شده اند و در صنایع های مختلف برای مصارف گوناگون استفاده می شوند.

تفاوت چسب سیانوآکریلات با اپوکسی

حلال چسب سیانوآکریلات چیست؟
استون یکی از حلال های چسب سیانواکریلات می باشد که می تواند چسب را از روی سطح جدا کند.
آیا چسب سیانوآکریلات سمی است؟
چسب سیانوآکریلات کمی خاصیت سمی بودن را دارند بنابراین بهتر است از این چسب در محیط های باز استفاده کنید و یا در حین استفاده ماسک بزنید.
کاربرد چسب سیانوآکریلات در صنایع چیست؟
از چسب سیانوآکریلات در صنایع پزشکی ، دندانپزشکی ، صنایع چوب استفاده می شود.
زمان خشک شدن چسب سیانوآکریلات چقدر است؟
چسب های سیانوآکریلات در کم تر از یک دقیقه خشک می شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد چسب سیانو آکریلات چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح