تفاوت چسب سیانوآکریلات با اپوکسی و کاربردشان

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی یکی از کاربردی ترین چسب ها بر پایه رزین اپوکسی می باشد که رزین اپوکسی و هاردنر سخت کننده دو جزء اصلی ساختار این نوع چسب است . چسب دوقلو که امروزه در بازار با برندهای مختلف به فروش می رسند از چسب های بر پایه اپوکسی ساخته شده که برای چسباندن چوب ، پلاستیک ، فلز ، کاغذ ، استفاده می شود. قدرت چسبانندگی چسب های بر پایه اپوکسی بالا است و در مصارف گسترده صنعتی و خانگی کاربرد دارد.

چسب سیانوآکریلات

چسب های سیانوآکریلات یا همان چسب 123 بر پایه سیانوآکریلات ساخته می شوند و از جمله چسب های مصرفی در صنایع خانگی ، عمومی ، پزشکی ، آرایشی و... محسوب می شوند. ساختار چسب های سیانواکریلات به گونه ای است که فلزات ، پلاستیک ، چوب ، سنگ ، ام دی اف را با سرعت بالایی اتصال و خشک می کند و می توان گفت چسب هایی که بر پایه سیانوآکریلات ساخته شده اند مانند چسب قطره ای خاصیت چسبندگی فوق العاده بالایی را روی سطح ایجاد می کنند. در ادامه مطالب به تفاوت های این دو چسب بر پایه سیانوآکریلات و اپوکسی بیشتر می پردازیم.

چسب اپوکسی یا چسب سیانوآکریلات

آیا چسب های سیانوآکریلات بهتر است یا چسب های بر پایه اپوکسی ؟

چسب اپوکسی برای استفاده در موادی با شکاف های بزرگ مناسب اند زیرا چسب بدون در نظر گرفتن ضخامت و یا عمق کاربرد به طور صحیح گیر می کند و از نظر مقاومت در برابر شرایطی محیطی به طور یقین چسب های بر پایه اپوکسی نسبت به چسب های سیانواکریلات مانند چسب ساندیسی دما و عوامل محیطی را بهتر تحمل می کنند.

تفاوت چسب سیانواکریلات با چسب بر پایه اپوکسی

چسب سیانوآکریلات 123 در برابر آفتاب

آیا چسب های بر پایه سیانواکریلات اشعه یو وی را تحمل می کنند؟ چسب سیانوآکریلات تحمل و استحکام  بالایی در برابر تابش نور خورشید دارد و با ویسکوزیته کم میزان قدرت آن در برابر اشعه مستقیم نور آفتاب بیشتر است.

چسب سیانوآکریلات قوی تر است یا چسب اپوکسی؟

سیانوآکریلات برای اتصال سطح هایی مانند سرامیک ، لاستیک ، فلز ، پلاستیک عملکرد بسیار عالی دارد و چسب بر پایه اپوکسی نیز میتواند طیف گسترده ای از سطح هایی همچون چوب ، فلز ، لاستیک ، پلاستیک را به یکدیگر اتصال دهد.

چسب سیانوآکریلات در کدام صنعت کاربرد دارد؟

سیانوآکریلات در صنایع الکترونیک برای تعمیرات و چسباندن قطعات الکترونیکی کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین چسب های بر پایه سیانواکریلات در صنعت پزشکی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از بهترین چسب های موجود در بازار پزشکی قرار گرفته است و در اعمال جراحی های مختلف از چسب بر پایه سیانوآکریلات بسیار استفاده می شود. 

چسب اپوکسی در کدام صنعت کاربرد دارد؟

اپوکسی به دلیل این که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است در صنایع های ساختمان سازی ، خودرو سازی بسیار استفاده می شود. چسب های بر پایه اپوکسی بهترین گزینه برای چسباندن فلز است و می توان از این چسب به جای جوشکاری و لحیم کاری استفاده کرد و برای تعمیرات پلاستیک نیز چسب های اپوکسی کاربرد دارد.

چسب دوقلو فولاد که بر پایه اپوکسی ساخته شده را می توانید در برای نشت گیری و ترمیم رادیاتور خودرو با اتصال قوی استفاده کنید.

آیا چسب سیانوآکریلات بهتر است یا چسب اپوکسی ؟
چسب های سیانوآکریلات و چسب اپوکسی هر کدام کاربرد خاص خود را دارد اما از نظر مقاومت در برابر عوامل محیطی چسب اپوکسی مقاوم تر می باشد.
چسب سیانو آکریلات و چسب اپوکسی در چه مدت زمانی خشک می شوند؟
چسب سیانو آکریلات یک دقیقه زمان برای خشک شدن نیاز دارد و چسب اپوکسی برای خشک شدن به 4 الی 72 ساعت زمان نیاز دارد. البته خشک شدن چسب ها به نوع سطح نیز بستگی دارد.
انعطاف پذیری و استحکام چسب سیانوآکریلات بیشتر است یا چسب اپوکسی؟
چسب های اپوکسی نسبت به چسب های سیانو اکریلات انعطاف پذیری و استحکام بالاتری دارند و می توانند تنش های ناشی از حرکت را تحمل کنند.
چسب اپوکسی و سیانوآکریلات در چه صنایع هایی کاربرد دارند؟
سیانوآکریلات برای چسباندن قطعات کوچک و تعمیرات و صنایع الکترونیک استفاده می شود و چسب اپوکسی به دلیل استحکام بالا در صنایع ساختمان سازی ، هوافضا کاربرد دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد تفاوت چسب سیانوآکریلات با اپوکسی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح